Pełnoletnie przez pełnoletnią osobą po za terenem szkoły

• Autor wątku Autor wątku patryk.
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

patryk.

Użytkownik
Odpowiedzi
39
Witam

Pisze ponieważ, napotkała mnie dość interesująca sytuacja.
Jestem pełnoletnim uczniem szkoły średniej, jak to w LO zdarzają sie tak zwane okienka ze względu na np. nieuczestniczenie w zajęciach religi czy wf. ( mówie tu o stałym nieuczestniczeniu a nie takim spowodowanym nieobecnością nauczyciela). Czasem zdarza mi się na takim okienku czy też przerwie opuścić teren szkoły i zapalić papierosa, którego po spaleniu zawsze wyrzucam do kosza. Moje pytanie dotyczy sytuacji która spotkała mnie jakiś czas temu. Paląc na przewie poza terenem szkoły tzn. około 30 metrów od budynku, za ogrdzeniem po przeciwnej stronie ulicy zostałem zatrzymany przez SM. SM straszyła mnie powiadomieniem szkoły o tym incydencie ponieważ (uwaga!) nie mam prawa opuszczać terenu szkoły podczas trwania zajęć.

Tutaj moje pytanie: Czy jako pełnoletnia osoba mam prawo opuścić teren szkoły kiedy mi sie to podoba czy faktycznie jest to sprzeczne z jakimś prawem ? W regulaminie szkoły jest zapis o zakazie opuszczania terenu szkoły (pod groźbą nagany) jednak zapis ten wydaje się sprzeczny z pojęciem wolności obywatelskiej.

Jeśli ktoś posiada informacje na ten temat, prosił bym o odpowiedz.

Pozdrawiam :)

patryk. napisał:
Czy jako pełnoletnia osoba mam prawo opuścić teren szkoły kiedy mi sie to podoba czy faktycznie jest to sprzeczne z jakimś prawem ?
Oczywiście, że masz prawo, nie mogą zatrzymać Cię siłą. Natomiast mogą "wlepić" naganę i nie ma tu żadnej sprzeczności.

Jaką naganę masz na myśli ?

Zauważyłem błąd w temacie, jest możliwość jego edycji ?

Ostatnia edycja:
Interpelacja nr 7999 - tekst

Temat rzeka - uczeń pełnoletni a szkoła. Bardzo podoba mi się odpowiedź MEN z 2012 r.