PIT, ulga podatkowa, odliczenie internetu

• Autor wątku Autor wątku appraiser
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

appraiser

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Na początek chciałbym powitać wszystkich forumowiczów:winko:

Być może są podobne tematy ale mam mało czasu na wysłanie PITa (pocztą) i dlatego nie szukałem, z góry przepraszam.

Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych, mianowicie:

1. Jestem studentem, w 2008 roku zarobiłem 4500 zł, (umowa o pracę), kwota wolna od podatku w tym roku wynosi ok 3080 zł, czy to oznacza że nie przysługuje mi zwrot podatku, czy może chodzi oto że zwrócą mi nadpłacony podatek tylko od tej kwoty wolnej (ok 3080zł) ???

2. Czy odliczenie kosztów dostępu do internetu oznacza ze cały koszt oplat do kwoty ok 750zł, czy tylko jakiś podatek np. VAT22% do kwoty ok 750zł

3. Mam internet zarejestrowany na siebie, posiadam wszystkie faktury i potwierdzenia płatności za nie, jednak adres w umowie z dostawca jest inny niż ten który podałem w NIP (mieszkam na stancji). Czy mogę odliczyć koszty internetu? Czy przy wysyłaniu PITa muszę dołączyć aktualizację NIP i podać w niej adres miejsca zamieszkania w którym jest internet? Czy może jest jakiś inny sposób aby odliczyć internet w moim przypadku.

Bardzo prosze wsyzstkich o pomoc!:help:

1. Kwota wolna od podatku oznacza, że dochody w roku podatkowym do wysokości kwoty wolnej nie podlegają opodatkowaniu. W tym przypadku podatek należny to podatek od kwoty 4500 minus kwota wolna.

2. Ulga internetowa jest ulgą od podstawy opodatkowania. Tak więc od dochodu należy odliczyć wysokość ulgi. Od w ten sposób obliczonej kwoty oblicza się podatek należny.

3. Pewny nie jestem, ale decyduje chyba miejsce zamieszkania a nie adres pod którym jest się zameldowanym. W takim więc przypadku ulgę można by odliczyć.