Podatek od polskiej umowy zlecenia.Kwestia zameldowania w Niemczech.

• Autor wątku Autor wątku loopik
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

loopik

Użytkownik
Odpowiedzi
64
Witam.
Może znajdzie się ktoś,kto pomoże mi rozwikłać następującą kwestię.
Opiszę swój przypadek.
Pracuję w Niemczech od 10.06.2014 do dnia dzisiejszego.Z tym,że do dnia 15.05.2017 pracowałem na niemiecką umowę o pracę,a więc podatek i wszystkie składki był <niemieckie).Od dn.16.05.2017 pracuję jako opiekun osoby starszej zatrudniony przez polską firmę na polskiej umowie zleceniu,gdzie składki społeczne,zdrowotne ,emerytalne są odprowadzane do niemieckiej kasy chorych.Wynagrodzenie otrzymuję w euro na niemieckie konto bankowe.Polska firma ma umowę z niemiecką rodziną,u ktorej pracuję,ale wynagrodzenie płaci mi polska firma.W związku z tym mam pytanie,gdzie odprowadzany jest mój podatek od wynagrodzenia?Z którym urzędem skarbowym muszę się rozliczyć?Polskim,czy niemieckim?
Druga kwestia to zameldowanie.W związku ze zmianą pracy,zmieniłem również adres zamieszkania.Do dzisiaj jestem zameldowany w Bawarii,a pracuję w Hesji.Znajomy Niemiec poradził mi,abym się nie przemeldował.Rodzina u której pracuję nie chce mnie zameldować.Czy mogę pozostać na starym meldunku?W firmie nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedż.

Jeżeli przebywasz więcej niż 183 dni w roku w Niemczech, płacisz podatek dochodowy w Niemczech. Jeżeli nie, w Polsce. Masz obowiązek zameldować się w faktycznym miejscu pobytu, więc u tej niemieckiej rodziny.

Za rok 2016 rozliczasz się tylko i wyłącznie w De, jeśli w Pl nie miałeś żadnych dochodów.
Za rok 2017 będziesz musiał sie rozliczyć w De i w Pl również, gdyż od maja tego roku masz polską umowę, tak więc składki na ubezpieczenie są odprowadzane w Pl, a nie tak jak piszesz w De. W De jest odprowadzany jedynie podatek ze względu na miejsce wykonywania pracy.