Podejrzenie nieprawidłowego rozliczenia dotacji z Ministerstwa Sportu – brak kontroli i brak reakcji. Co dalej?

• Autor wątku Autor wątku kajfosz
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kajfosz

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Dzień dobry,

proszę o pomoc w ustaleniu właściwej drogi prawnej.

Jestem uczestnikiem amatorskich rozgrywek sportowych organizowanych przez stowarzyszenie, które otrzymało dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Po zakończeniu projektu uzyskałem pełną dokumentację rozliczeniową w trybie dostępu do informacji publicznej od MSiT.

Z dokumentów wynika, że projekt został rozliczony i zamknięty, a beneficjent otrzymał ponad 100 tys. zł środków publicznych z Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Po analizie dokumentów oraz jako uczestnik rozgrywek mam poważne wątpliwości, czy znaczna część usług została rzeczywiście wykonana w zakresie odpowiadającym przedstawionemu rozliczeniu. Dodatkowo zwróciłem uwagę na powtarzające się faktury wystawiane przez te same podmioty, kolejną numerację części dokumentów oraz inne okoliczności, które w mojej ocenie wymagają dokładnej weryfikacji. Dodatkowo zawyżone faktury za usługi warte kilka tys na np ponad 50 tys złoty. Łącznie w zasadzie nie ma czegoś co by zostało zrealizowane prawidłowo w mojej opinii jak i całej społeczności.

Dodatkowo warto zaznaczyć, że organizator konsekwentnie odmawia udzielania informacji dotyczących funkcjonowania stowarzyszenia i sposobu wydatkowania środków, mimo że prowadzi stowarzyszenie realizujące zadania finansowane z pieniędzy publicznych. Zamiast odpowiadać na pytania lub wyjaśniać zgłaszane wątpliwości, osoby domagające się informacji mają być usuwane z prowadzonych rozgrywek, blokowane w kanałach komunikacji oraz publicznie dyskredytowane i oczerniane.