Podpis elektroniczny, a strzelnica

• Autor wątku Autor wątku disapierd
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

disapierd

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Drodzy forumowicze,

Jestem zawodowym programistą, natomiast z zamiłowania - strzelcem sportowym. Dla mojego klubu chcę opracować elektroniczny system wpisów do książki rejestru pobytu na strzelnicy.
Póki co, powstrzymują mnie kwestie prawne związane z elektronicznym podpisem.

Wszelkie informacje, jakie znajduję w internecie na temat podpisu elektronicznego, dotyczą podpisu kwalifikowanego, jednak nie wiem czy "aż taki" podpis jest wymagany do moich potrzeb.

Wycinek z Rozporządzenia MSWiA w sprawie wzorcowego regulaminu strzelnic, Rozdział 1. ust. 1. pkt. 3)g):
Prowadzący strzelanie:
(...)
3) prowadzi książkę rejestru pobytu na strzelnicy, w której zamieszcza się następujące dane:
(...)
g) oświadczenie korzystającego ze strzelnicy o zapoznaniu się z regulaminem strzelnicy i przepisami bezpieczeństwa, potwierdzone własnoręcznym podpisem.

W Ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym w Art. 5 ust. 2 czytamy:
Dane w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentom opatrzonym podpisami własnoręcznymi, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.

Czytając w internecie o podpisie kwalifikowanym, dowiaduję się, że przydaje się on np. do podpisywania deklaracji do ZUS, wysyłki e-deklaracji do US, czy też zdalnego zawierania umów cywilno-prawnych. Jednak nie jestem pewien czy do "parafki" przy wpisie do książki pobytu na strzelnicy tego typu podpis jest wymagany. W końcu, po co by istniał podpis niekwalifikowany bez certyfikatu, skoro - według ustawy - zamiennikiem podpisu odręcznego miałby być tylko ten kwalifikowany z certyfikatem?

Być może na moje potrzeby wystarczy podpis niekwalifikowany, bez certyfikatu?