Pomniejszenie pensji na zwolnieniu ciążowym?

• Autor wątku Autor wątku ar4
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

ar4

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
17
Witam,
od początku ciąży jestem na zwolnieniu lekarskim (zwolnienie z powodu ciąży - ciągłe). Jestem nauczycielką i zarabiam 2100zł pensji podstawowej. W tej pensji zawarta jest pensja zasadnicza, dodatek motywacyjny, wychowawczy oraz wysługa lat.

We wrześniu rozpoczął się nowy rok szkolny i dyrekcja ponownie przyznawała dodatki motywacyjne na nowy rok szkolny. Wcześniej go dostawałam (byłam uwzględniona jako osoba zasługująca na ten dodatek, ale wynosił on i tak 100% odjęte za nieobecność, czyli dostawałam 0 zł z tego tytułu, ale było to uwzględnione na pasku wypłaty), a na ostatnie 3 miesiące ciąży został mi nie przyznany ponownie. Ja tym razem nie otrzymałam tego dodatku. Nie zostałam uwzględniona na liście osób, którym należy się dodatek.
Skutkiem takiego stanu rzeczy jest fakt, że moja pensja została ponownie przeliczona, ponieważ odjęto mi z pensji jeden z jej składników (dodatek motywacyjny). Obecnie otrzymuję wypłatę o 200zł mniejszą niż wcześniejsze tzw. 100%.
Czy dyrekcja ma prawo nie uwzględnić mnie w przyznawaniu dodatku, czyli spowodować zmniejszenie mojej pensji na zwolnieniu ciążowym.

Odwołałam się pisemnie o uzasadnienie decyzji dyrekcji, otrzymałam odpowiedź, że nie spełniłam ogólnych warunków przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, ponieważ w okresie poprzedzającym przyznanie dodatku motywacyjnego z uwagi na długotrwałą nieobecność nie nastąpiła realizacja żadnej z przesłanek przyznania dodatku określonych w par. 6, rozporządzenia MENiS. W uzasadnieniu napisano również, że dodatek motywacyjny nie jest stałym i obligatoryjnym składnikiem.