posiadanie małej ilości marihuany

• Autor wątku Autor wątku wolfgang
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
W

wolfgang

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam!
Razem z kolegą zostałem przyłapany na posiadaniu po 0,25g marihuany obaj. Przyznałem się do zarzucanego mi czynu, to był pierwszy raz kiedy paliłem i jednorazowy wybryk. Odmówiłem poddawania się dobrowolnie karze. Jestem studentem i nigdy nie byłem karany.
1. Jaka jest szansa, że nie dostanę wyroku w zawieszeniu, tylko grzywnę?
2. Słyszałem, że mogę starać się o warunkowe umorzenie kary ze względu na niską szkodliwość społeczną czynu. Jak ma wyglądać takie podanie i co muszę w nim zawrzeć?
3. Przy wyroku w zawieszeniu po 6 miesiącach zostaję automatycznie wymazany z KRK czy muszę składać o to podanie?
Proszę o pomoc

wolfgang napisał:
1. Jaka jest szansa, że nie dostanę wyroku w zawieszeniu, tylko grzywnę?
To zależy od praktyki orzeczniczej danego Sądu, oraz stanowiska Prokuratury.
Proszę pamiętać, że istnieje także możliwość wymierzenia kary ograniczenia wolności - czyli pracy społecznie użytecznej.
2. Słyszałem, że mogę starać się o warunkowe umorzenie kary ze względu na niską szkodliwość społeczną czynu. Jak ma wyglądać takie podanie i co muszę w nim zawrzeć?
Warunkowe umorzenie tak, ale nie ze wzgledu na niską szkodliwość społeczną czynu. Ludzie raz usłyszeli o "niskiej społecznej szkodliwości czynu" i wszystko chcieli by pod to podpiąć :x
O warunkowe umorzenie można się starać w przypadku KAŻDEGO przestępstwa zagrożonego karą do 3 lat pozbawienia wolności (warunkowo do 5 lat przy pojednaniu z pokrzywdzonym).
O warunkowym umorzeniu prosze poczytać:
http://forumprawne.org/prawo-karne/207-warunkowe-umorzenie-postepowania.html

3. Przy wyroku w zawieszeniu po 6 miesiącach zostaję automatycznie wymazany z KRK czy muszę składać o to podanie?
To nie jest takie proste. O zatarciu skazania poczytaj:
http://forumprawne.org/prawo-karne/4283-zatarcie-skazania-krk.html