I
irek-t
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 11
Dzień dobry
Mam pytanie odnośnie postepowania spadkowego po zmarłych rodzicach.
w kwietniu 2009 zmarł nasz tata w październiku 2010 mama
pozostało do podziału mieszkanie właśnościowe, na mnie i brata.
Rodzice wcześniej nie uregulowali tego w żaden sposób ani nie pozostawili tetamentu.
Ja nie jestem w mieszkaniu zameldowany od 10 lat, mieszka tam brat i jest w nim zameldowany. Brat po śmierci mamy złozył wniosek do sądu i w grudniu mamy sprawę spadkową.
Ja nie chce z tego majątku nich, chce żeby brat dostał wszystko, jak to w sądzie załatwić i co dalej robić po sądzie. Czy w sądzie mam sie zrzec prawa do majatku na rzecz brata????
czy przyjąc prawo do spadku i później u notariusza zrobić darowiznę????
Pytam ponieważ nie znam się na tym zupełnie a nie chce żeby powstały z tego powodu jakieś problemy.
Pozatym jak to najlepiej załatwić żeby nie płacić podatków itp.?
czy któryś z nas bedzie musiał zgłaszać przyjęcie bądz odrzucenie spadku w US?
dziekuję za wszelkie podpowiedzi
pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie postepowania spadkowego po zmarłych rodzicach.
w kwietniu 2009 zmarł nasz tata w październiku 2010 mama
pozostało do podziału mieszkanie właśnościowe, na mnie i brata.
Rodzice wcześniej nie uregulowali tego w żaden sposób ani nie pozostawili tetamentu.
Ja nie jestem w mieszkaniu zameldowany od 10 lat, mieszka tam brat i jest w nim zameldowany. Brat po śmierci mamy złozył wniosek do sądu i w grudniu mamy sprawę spadkową.
Ja nie chce z tego majątku nich, chce żeby brat dostał wszystko, jak to w sądzie załatwić i co dalej robić po sądzie. Czy w sądzie mam sie zrzec prawa do majatku na rzecz brata????
czy przyjąc prawo do spadku i później u notariusza zrobić darowiznę????
Pytam ponieważ nie znam się na tym zupełnie a nie chce żeby powstały z tego powodu jakieś problemy.
Pozatym jak to najlepiej załatwić żeby nie płacić podatków itp.?
czy któryś z nas bedzie musiał zgłaszać przyjęcie bądz odrzucenie spadku w US?