Pozew o pozbawnieni tutułu wykonawczego wykonalności

• Autor wątku Autor wątku inek_by_inek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
I

inek_by_inek

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam,
Mam świadomość, że raczej powtarzam temat, ale przeczytałam mnóstwo wpisów i nadal jestem zielona.....:mad:
Otóż, dostałam pismo od komornika sądowego, że została zajęta ruchomość, tj, samochód w poczet długów męża.
No i tutaj już się gotuję.....
Auto kupiłam na początku ubiegłego roku (za własną kasę), na umowie kupna-sprzedaży wpisałam też męża (wtedy jeszcze narzeczonego), bo tak mi brat podpowiedział, że będę mogła korzystać z jego zniżek w ubezpieczalni.

Ślub wzięliśmy w listopadzie ubiegłego roku.
Dodam, że przed ślubem byliśmy u notariusza i spisaliśmy umowę rozdzielności majątkowej.

Teraz nie wiem jak napisać odpowiedź do sądu i gdzie je wysłać.
Do sądu, który wydał nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym czy do sądu, pod który podlega komornik (pismo dostałam od komornika sądowego)?
Nie wiem jak rozróżnić kto jest powodem i pozwanym... masakra.
Czy muszę jakoś udowodnić, że to ja sama kupiłam to auto?
Odkładałam na nie 2 lata i co teraz mogą mi je zabrać?
Bardzo proszę o odpowiedź.

Wielkie dzięki :)

1. Kto jest dłużnikiem?
a) mąż
b) żona

2. Składasz pozew przeciw egzekucyjny z art. 840(1) kpc. oraz wniosek o zabezpieczenie,

inek_by_inek napisał:
Teraz nie wiem jak napisać odpowiedź do sądu i gdzie je wysłać.
wysyłasz do:
inek_by_inek napisał:
do sądu, pod który podlega komornik

inek_by_inek napisał:
Nie wiem jak rozróżnić kto jest powodem i pozwanym... masakra.

powodem jesteś ty, pozwanym jest wierzyciel.

inek_by_inek napisał:
Czy muszę jakoś udowodnić, że to ja sama kupiłam to auto?
tak,

robinson21 napisał:
2. Składasz pozew przeciw egzekucyjny z art. 840(1) kpc. oraz wniosek o zabezpieczenie,
Jesteś tego pewien? Najpierw poczytaj dokładnie KPC.
Z wyjaśnień wynika że komornik coś zajął. Najpierw wyjaśnijmy:
- czy zajęto udział męża w pojeździe czy cały pojazd?