Pozew o zapłatę przeciwko Notariuszowi

• Autor wątku Autor wątku -Renia
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
R

-Renia

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
W kwietniu 2006 roku kupiłam dom. W Akcie Notarialnym wniesiono o wpis 2 hipotek na zakupionej nieruchomości, tytułem udzielonego przez bank kredytu hipotecznego. Jednak nim doszło do podpisania Aktu NOtarialnego, rozmawialiśmy z Notariuszem na temat owego wpisu.
Wg nas (ja jestem z wykształcenia technikiem rachunkowości, po Policealnej Szkole Finansów i Bankowości) wniosek z banku był oczywisty - o wpis 1 hipoteki, na pokrycie hipoteki z tytułu udzielonego kredytu, i na pokrycie hipoteki związanej z kosztami udzielonego kredytu). Wg Notariusza bank wnioskował o wpis dwóch hipotek. Po rozmowie z Notariuszem zbaraniałam. Skoro jedyna możliwość, to wniosek o wpis 2 hipotek, wbrew temu co wyczytałam z dokumentów bankowych? Cóż, podpisaliśmy akt kupna dpmu, z wnioskiem zgodnym ze stanowiskiem Notariusza - czyli o wpis 2 hipotek. To niestety był błąd. Bank wstrzymał wypłatę kredytu, do czasu sprostowania wpisu do KW (o ustanowienie 1 hipoteki). W międzyczasie migracja KW - sprawa trwała 3 m-ce. Sprzedającemu dom jestem w zw. z tym winna prawie 6.000,00zł odsetek (część już zapłaciłam, bo uznałam Jego stanowisko).
Okazałam się być na tyle głupią osobą, aby wystąpić do SR przeciwko Notariuszowi o zapłatę.
Teraz nie walczę już z Notariuszem, ale z Jego ubezpieczycielem, czyli PZU.

Notariusz ma adwokata, PZU ma adwokata. Ja też rozważałam pomysł na własnego adwokata, ale koszt minimum 1.200,00zł plus VAT i dojazdy ostudziły moje zapędy (pozew pisałam sama, chyba nieźle, skoro SR go nie odrzucił).
Proszę pomóżcie.
W akcie desperacji, jestem już prawie gotowa na cofnięcie pozwu (pewnie o to chodzi i Notariuszowi, i PZU).
Jak udowodnię przed SR, że wnioskowałam u Notariusza o wpis 1 hipoteki?
Jak udowodnię przed SR, że to Notariusz wnioskował, aby wniosek dotyczył 2 hipotek?