Praca inżynierska - chęć pozostawienia praw autorskich oraz sprzedaży na sobie

• Autor wątku Autor wątku klepek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

klepek

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
Dzień dobry,
chciałbym się dowiedzieć czy oraz jeśli to możliwe to jak nie przekazywać żadnych praw związanych z moją pracą inżynierską? Tworzę aplikację mobilną, którą chcę skomercjalizować w najbliższych miesiącach. Pracę inżynierską mam do obrony za rok, przy czym właśnie stoję przed decyzją czy moja aplikacja może być tematem pracy skoro chcę utrzymać wszelkie prawa z nią związane?

A na jakiej podstawie uważasz, że utracisz prawa autorskie do swojej pracy dyplomowej:?:

Nie znam się na prawie, ale z doświadczenia wiem, że dobre pomysły studentów z dobrych prac naukowych przywłaszczają sobie czasami ich promotorzy. Sam spotkałem się z przypadkiem wykorzystywania stwierdzeń prac moich koleżanek w książce jednego profesora z katedry, której dyrektorem był ich promotor. Co prawda, były tam przypisy odsyłające do prac tych dziewczyn, ale ów profesor zarabiał na sprzedaży tych swoich książek a biedne absolwentki nie miały z tego żadnych korzyści. Także wątpię aby dało się utracić prawa autorskie do własnej pracy naukowej, ale pomysły mogą "wycieknąć". Pewnie właśnie to niepokoi autora wątku. Ale w tym przypadku chodzi już o prawo cytatu https://forumprawne.org/prawo-autorskie/31544-prawo-cytatu.html

Ostatnia edycja:
tgvb napisał:
... że dobre pomysły studentów z dobrych prac naukowych przywłaszczają sobie czasami ich promotorzy. ...https://forumprawne.org/prawo-autorskie/31544-prawo-cytatu.html
Pomysł nie podlega ochronie prawnoautorskiej.
tgvb napisał:
... Sam spotkałem się z przypadkiem wykorzystywania stwierdzeń prac moich koleżanek w książce jednego profesora z katedry, której dyrektorem był ich promotor. ... chodzi już o prawo cytatu ...