Praca na etacie

• Autor wątku Autor wątku Kwiatuszek 371
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Kwiatuszek 371

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Dzień dobry.
Jestem nauczycielem nauczycielem-wychowawcą zatrudnionym w placówce oświatowej przy podmiocie leczniczym, gdzie pracuję już ponad 33 lata. Od 2012roku ze względu braku możliwości zatrudnienia w pełnym wymiarze mój stosunek pracy w zależności od potrzeb placówki realizuję w wymiarze 3/4 lub 1/2 etatu. W związku z tą sytuacją podjęłam drugą pracę w innej szkole, gdzie od paru lat jestem zatrudniona na cały etat. Nadmienię, że skutecznie godzę pracę w dwóch zakładach za pełną zgodą obu dyrekcji.
Od 1 czerwca br. ze względów na zmianę organizacji pracy wynikającą z podmiotu leczniczego dyrekcja przywraca mnie na cały etat wiedząc ,że nie jestem w stanie w pełni go zrealizować z powodu zatrudnienia w drugiej placówce. Moje pytanie zatem brzmi:

-Czy w tej sytuacji mogę odmówić zatrudnienia w pełnym wymiarze godzin, i prosić o pozostawienie mnie na ograniczonym etacie?

Kwiatuszek 371 napisał:
-Czy w tej sytuacji mogę odmówić zatrudnienia w pełnym wymiarze godzin, i prosić o pozostawienie mnie na ograniczonym etacie
Jezeli jesteś nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania to niestety ale nie możesz odmówić - n-l mianowany powinien być zatrudniony w pełnym wymiarze godzin .Jedyna opcja kiedy może dojść do obniżenia wymiaru czasu pracy jest określona w
art. 20 ust. 1 pkt 2 KN
art. 20. 1. Dyrektor szkoły w razie:

1) całkowitej likwidacji szkoły rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy;