Praca w Niemczech a wymeldowanie sie

• Autor wątku Autor wątku puczyl
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

puczyl

Witam jestem nowy na forum a piszę w takiej sprawie gdyż pracuję w Niemczech od pół roku i jestem normalnie zameldowany tam, mam wszystkie papiery z kasy chorych z urzędu finansowego, konto w banku ale mam pytanie czy mogę się teraz wymeldować i pracować tam dalej normalnie tak że teoretycznie mieszkałbym w Polsce??

Mysle, ze to zaden problem. Mozesz byc pracownikiem przygranicznym (transgranicznym). Jestes nim wtedy, gdy pracujesz w jednym panstwie, a wracasz przynajmniej raz w tygodniu do domu w innym panstwie.
Pare osob ode mnie z firmy juz sie wymeldowalo z DE, wciaz tam pracujac i oplacajac podatki.

pzdr

Dziękuje bardzo za odpowiedź a kombinowanie to takie żeby nie płacić kary za polskie tablice rejestracyjne, bo gdy będę niezameldowany wtedy nie będzie mnie w komputerze i policja nie udowodni mi że mieszkam tutaj.

Ale co ma meldunek do tablic?
Ja jestem zameldowany w DE, tu na ogol pracuje (na niemieckim etacie), ale na codzien mieszkam w PL (tzn codziennie przekraczam granice). Uzywam dwoch samochodow, ktore formalnie nie sa moje (jeden to leasing na moja polska DG, drugi zony). Nie musze placic zadnych podatkow drogowych, bo "standort" tych samochodow nie jest w DE.

Właśnie o to chodzi ze mój "standort" jest z Niemiec bo tu jestem zameldowany, a meldunek ma to ze przy kontroli policji mogą sprawdzić od jakiego czasu jestem tu zameldowany, i jak wytłumaczyć dlaczego samochód mam dalej na polskich tablicach.

Ostatnia edycja:
Po pierwsze w Niemczech istnieje obowiazek meldunkowy, za jego niedopelnienie groza grzywny administracyjne, i one moga byc wysokie. Jak chcesz wytlumaczyc, ze pracujesz w glebi Niemiec, a tam "niby" nie mieszkasz.