Prace magisterskie/licencjackie/referaty - i inne cz. II

• Autor wątku Autor wątku Nemoseipsum
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

Nemoseipsum

Stały bywalec
Odpowiedzi
641
Czytając literaturę przedmiotu, "z życia", ew. liczyć na promotora, że podsunie coś.

Ja swój temat na magisterkę wziąłem "z życia", bo niestety, ale miałem pewne, przykre zdarzenie i chciałem o nim napisać, choć od nowej strony.

Natomiast temat na doktorat wziąłem z lektury literatury. Zauważyłem, że pewien temat warto zbadać, bo jest fajny zarówno dla teorii i praktyki prawniczej. No i powoli badam ten temat. Tyle że przez covid, to się to, niestety, przesunie, bo cały 2020 rok praktycznie do zapomnienia.

Jak coś, to możesz pisać na prywatną wiadomość. Może jakoś nakieruję na temat lub coś polecę.

Ostatnia edycja:
Poświadczenie nieprawdy - praca magisterska

Cześć,

Mam pytanie odnośnie pisanej przezemnie pracy magisterskiej i jej jednego aspektu (nie jestem studentem prawa, praca jest z zakresu bankowosci).

Generalnie w mojej pracy pojawiło się jedno rozważanie na temat wyłudzeń i poświadczeń nieprawdy w ujęciu teoretycznym jak i praktycznym.

Chciałbym dowiedzieć się czy poswiadczeniem nieprawdy bądź wyłudzeniem jest poświadczenie danej rzeczy w sposob nierzetelny, ale bez wpływu na finalną decyzję.

Na przykładzie, rozważam taką sprawę jako np. złożenie wniosku o przyznanie kredytu, gdzie jednym z kluczowych warunków byłoby osiąganie przychodow na poziomie 5'000. Kredyt rozpatrywany byłby na bazie wniosku wypełnianego przez kredytobiorcę (nie dostarczamy żadnych innych dokumentów)

Osoba starająca się o kredyt złożyłaby wniosek gdzie wskazywalaby zarobki na poziomie 10'000, ale nie wypełniłaby informacji o zajęciu komorniczym na poziomie 4'000 (wnioskujący zapomniał o tym fakcie). Stan faktyczny wskazuje, że osoba mimo niepełnych danych przekracza próg przychodów 5'000.