Prace społeczne a szanse zamiany na grzywne

• Autor wątku Autor wątku kejolpi
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kejolpi

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
6
Pilnie proszę o pomoc.
Przed pięcioma dniami odebrałem na poczcie wyrok z sądu grodzkiego o uznaniu mnie winnym popełnionych czynów i zasądzono karę 20h praca społecznych przez 1 miesiąc.
Policjantka przesłuchująca mnie zaznaczyła że proszę o grzywnę w wysokości 100 pln. Niestety w wyroku jest mowa tylko o karze ograniczenia wolności i pracach społecznych.
Bardzo zależało by mi na zamianie owych prac na grzywnę, najlepiej tę w wysokości 100 pln.
Jakie mam szansę na zamianę? I czy jeśli sąd nie zgodzi się na grzywnę jest to równoznaczne z tym że muszę iść do więzienia?
Chciałbym porostu zapłacić i mieć to z głowy.

Dodam tylko że sprawa odbyła się bez mojego udziału. Powodem jest to że 3 razy jechałem autobusem bez biletu. Jestem studentem dziennym, jestem na utrzymaniu rodziców, mój dochód to stypendium socjalne w kwocie 205 pln.

Proszę o pomoc gdyż z tego co wiem zostały mi tylko 2 dni na napisanie pisma ( jeśli się nie myle liczy sie data odebrania pisma na poczcie ).

Z góry dziekuje

kejolpi napisał:
Bardzo zależało by mi na zamianie owych prac na grzywnę, najlepiej tę w wysokości 100 pln.

Po pierwsze jeśli wyrok jest nieprawomocny możesz złożyć od niego apelację i wnosić o zmianę kary przy czym oczywiście nie ma gwarancji że Sąd II instancji Ci ową grzywnę orzeknie (tym bardziej w tak niskim wymiarze).

Jeśli kara ograniczenia wolności uprawomocni się to zamiana jej na zastępczą grzywnę będzie możliwa w razie ustalenia przez Sąd że uchylasz się od wykonania kary ograniczenia wolności. Przy czym zastępcza kara grzywny za 1 miesiąc ograniczenia wolności za wykroczenie może wynosić od 75 do 2250 zł (m.in. w zależności od Twojej sytuacji). Więc nie koniecznie 100 zł.