Pracodawca chce wymusić na mnie oddanie mojego programu

• Autor wątku Autor wątku ravender
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
R

ravender

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
12
Pracuję jako serwisant pewnych urządzeń. Problem wystąpił z innymi urządzeniami, których serwisantem nie byłem (niezgodność naszego oprogramowania z urządzeniem). Zaproponowałem rozwiązanie, polegające na napisaniu przeze mnie konwertera. Umówiłem się, że za tą usługę (poza godzinami pracy. Dodatkowo nie jestem zatrudniony jako programista) dostanę pewną kwotę pieniędzy (wystawiłem rachunek). I tak to odbywało się za każdym razem (łącznie 3, 4 razy). Był problem, pisałem konwerter, wystawiałem rachunek.

Ostatnio pracodawca stwierdził, że w sumie dlaczego on ma mi płacić. Że jestem pracownikiem serwisu, program powinien należeć do firmy i że chcą, bym im udostępnił źródła i wersję zarejestrowaną na firmę. Oczywiście za free ewentualnie za małą "premię" (200zł). Jeśli to zrobię, stracę zupełnie kontrolę nad moim programem. Czy takie działanie jest zgodne z prawem!?

ravender napisał:
Pracuję jako serwisant pewnych urządzeń. Problem wystąpił z innymi urządzeniami, których serwisantem nie byłem (niezgodność naszego oprogramowania z urządzeniem). Zaproponowałem rozwiązanie, polegające na napisaniu przeze mnie konwertera. Umówiłem się, że za tą usługę (poza godzinami pracy. Dodatkowo nie jestem zatrudniony jako programista) dostanę pewną kwotę pieniędzy (wystawiłem rachunek). I tak to odbywało się za każdym razem (łącznie 3, 4 razy). Był problem, pisałem konwerter, wystawiałem rachunek.

Ostatnio pracodawca stwierdził, że w sumie dlaczego on ma mi płacić. Że jestem pracownikiem serwisu, program powinien należeć do firmy i że chcą, bym im udostępnił źródła i wersję zarejestrowaną na firmę. Oczywiście za free ewentualnie za małą "premię" (200zł). Jeśli to zrobię, stracę zupełnie kontrolę nad moim programem. Czy takie działanie jest zgodne z prawem!?