Praktyki w ferie? 16 lat

• Autor wątku Autor wątku kacpi324
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kacpi324

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam! Jestem uczniem 1 klasy zawodówki, mam 16 lat gdy pytałem się swojego przełożonego ile będziemy pracować w ferie odpowiedział mi 2 tygodnie przepracowalem tę dni, dzisiaj w szkole pytałem kierownika praktyk ile powiniśmy pracować w ferie w 1 klasie odpowiedział że ani dnia całe 2 tygodnie wolnego w 2 i 3 klasie dopiero 2 tygodnie dlatego mam pytanie która wersja jest prawdziwa gdy moi koledzy zabrali urlop na tydzień powiedział że wtedy będą dłużej pracować w wakacje letnie gdy zapytałem ile w wakacje będzie pracować odpowiedział mi 2 miesiące, bardzo liczę na państwa odpowiedzi gdyż jest to 10 dni pracy. Liczę też aby państwo podali dokładnie w kodeksie artykuł. Przepraszam za to że napisałem tutaj wydaje mi się że jest to odpowiednie miejsce

Czyli mam pracować 2 tygodnie? Wynika z tego że osoba która zajmuje się naszymi praktykami w szkole nie zna prawa w tym czasie dzwonił do znajomego by się upewnić który zajmuje się tymi sprawami chciałabym również dodać że przed feriami nie miałem żadnego opuszczonego dnia który musiałbym odpracować jak dla mnie pani odpowiedź była nie kompletna nie zrozumiała nie można było tego wytłumaczyć czy może jestem za młody i są ważniejsze tematy na forum?

kacpi324 napisał:
zy może jestem za młody i są ważniejsze tematy na forum?
na forum wyjaśniałam ten temat wielokrotnie wiec wystarczyło użyc opcji "szukaj".

kodeks pracy
art. 198
Pracodawca jest obowiązany zwolnić młodocianego od pracy na czas potrzebny do wzięcia udziału w zajęciach szkoleniowych w związku z dokształcaniem się.

Czyli pracodawca zwalnia Ciebie z pracy, gdy masz zajęcia w szkole. Nie masz zajęć masz obowiązek być na praktykach. W ferie i wakacje masz prawo skorzystać z urlopu wypoczynkowego (lub bezpłatnego).