Prawa autorskie, umowa o dzieło - zlecenie na wykonanie utworów muzycznych

• Autor wątku Autor wątku Widek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
W

Widek

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
Witam, jestem amatorem - artystą muzycznym (zajmuje się domowym nagrywaniem piosenek) Dostałem od zespołu xxx ofertę - zakupu moich piosenek/wykonanie im utworu na zlecenie - od członka zespołu dostałem mniej więcej taką umowę o dzieło (czyli o ile rozumiem chodzi o zrzeknięcie się praw autorskich do danego utworu):

umowa_o_dzielo_muzyka.doc

Chciałbym się zapytać, czy wszystko mniej więcej wygląda okej, bo niestety nie orientuję się w tych tematach :)

Z góry dzięki wielkie za pomoc!

Widek napisał:
...od członka zespołu dostałem mniej więcej taką umowę o dzieło (czyli o ile rozumiem chodzi o zrzeknięcie się praw autorskich do danego utworu)
dla formalności - umowa o wykonanie dzieła to jest jedna jedna kwestia - regulowana przepisami zawartymi w USTAWIE z dnia 23 kwietnia 1964 r. "Kodeks cywilny" - Art.627. -do 646., zaś przeniesienie praw autorskich (majątkowych i/lub praw do zezwalania na realizację praw zależnych) to druga, niezależna kwestia, regulowana przepisami USTAWY z dnia 4 lutego 1994 r. "o prawie autorskim i prawach pokrewnych".
Dla wygody, zwykle łączy się obie umowy w jedną, tak jak w Twoim przypadku.

Umowa jak umowa, dość typowa. Ja bym zwrócił uwagę na kwestie:
1.
§ 4. Wynagrodzenie Wykonawcy.
1. Z tytułu stworzenia Utworów i przeniesienia na Zamawiającego praw do Utworów i zaciągniętych przez Autora zobowiązań w zakresie autorskich praw osobistych Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie 500 zł (pięćset złotych) w tym 250 złotych (dwieście pięćdziesiąt złotych) za stworzenie Utworów oraz 250 złotych (dwieście pięćdziesiąt złotych) za przeniesienie na Zamawiającego praw do Utworów i zaciągniętych przez Autora zobowiązań w zakresie autorskich praw osobistych, powiększone o należny podatek od towarów i usług.