Prawa do komercyjnego wykorzystywania wszystkich treści gry

• Autor wątku Autor wątku Yamashiro
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Y

Yamashiro

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Tak jak w temacie, chciałabym zacząć wielką karierę na Youtube, ale po przeczytaniu o prawach autorskich mój zapał jakoś przygasnął. Konkternie chodzi o grę "Wiedźmin 3" autorstwa CD Projekt Red.

Jako że jestem zielona w tych sprawach (prawnych), więc mam kilka pytań:
1. Czy istnieje jakiś schemat... czokolwiek? Czy mam tak po prostu wyjechać z zapytaniem, czy wyrażają zgodę?
2. Czy autorzy gry rozdają takie pozwolenia na prawo i lewo, czy może wymagane są jakieś kryteria?

Znalazłam taki oto tekst: The Witcher
...ale jednak Youtube wyraźnie pisze:
"Jeśli zdecydujesz się użyć w swoim filmie treści, które należą do innego podmiotu, musisz uzyskać prawa do wykorzystywania tych treści w YouTube oraz zarabiania na nich. Zwykle ma to formę wyraźnego, pisemnego pozwolenia od właścicieli praw."
Więc... mogę na nich zarabiać, czy nie mogę?

Czy może okazuje się, że w przypadku tej gry nie potrzebne mi są żadne zgody? Tak jak pisałam, jestem zielona. Jeśli ktokolwiek mógłby mi wytłumaczyć jak to działa i co powinnam zrobić, żeby wszystko było cacy, będę bardzo wdzięczna.

1. Po prostu zapytaj.
2. Nie wiem, to też pytanie do nich.
Yamashiro napisał:
... Więc... mogę na nich zarabiać, czy nie mogę? ...
Czego nie rozumiesz w zdaniu, które cytujesz wcześniej?

The Witcher
You can, however, become a part of the YouTube partner program and monetize your videos with content from our games by participating in it or in similar partnership programs used by other video sharing sites.(...)

Ostatnia edycja:
LeszsekS napisał:
Czego nie rozumiesz w zdaniu, które cytujesz wcześniej?

Rozumiem, rozumiem, jednak chodzi mi o to, że jakoś nie wygląda mi na "formę wyraźnego, pisemnego pozwolenia od właścicieli praw."
Chodzi mi o to, że YT pisze: uzyskaj zgodę od autora.
Więc jeśli dostanę zawiadomienie, że: