R
randomizer
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 3
Szanowni forumowicze,
(nie jestem pewien, czy temat dotyczy bardziej Prawa Autorskiego czy Prawa Pracy, proszę o przeniesienie, jeśli wybrałem zły dział)
Problem: biblioteka jest trzymana w moim prywatnym repozytorium i ściągana z niego podczas każdej instalacji projektu (dałem kolegom z zespołu dostęp tylko-do-odczytu). Chciałbym zachować do niej pełne prawa autorskie, także majątkowe - dając firmie bezpłatną licencję na korzystanie z niej. W mojej umowie o pracę nie ma żadnych specyficznych zapisów dotyczących przeniesienia autorskich praw majątkowych. Nikt z moich przełożonych nie jest świadomy istnienia tego rozwiązania, są to osoby nietechniczne.
Pytania:
(nie jestem pewien, czy temat dotyczy bardziej Prawa Autorskiego czy Prawa Pracy, proszę o przeniesienie, jeśli wybrałem zły dział)
- jestem zatrudniony jako programista na podstawie Umowy o Pracę,
- moi koledzy z zespołu przez kilka tygodni pracowali nad integracją małej części pewnego zewnętrznego systemu,
- z własnej inicjatywy, samodzielnie, w czasie wolnym, na własnym sprzęcie w mieszkaniu, oraz korzystając z publicznie dostępnej dokumentacji w kilka wieczorów napisałem bibliotekę, która zapewnia pełną obsługę tego systemu,
- w ten sam sposób przygotowałem propozycję zmian w projekcie firmowym która wprowadza moją bibliotekę zamiast kodu moich kolegów,
- zmiana została zaakceptowana przez zespół i jest wykorzystywana w projekcie.
Problem: biblioteka jest trzymana w moim prywatnym repozytorium i ściągana z niego podczas każdej instalacji projektu (dałem kolegom z zespołu dostęp tylko-do-odczytu). Chciałbym zachować do niej pełne prawa autorskie, także majątkowe - dając firmie bezpłatną licencję na korzystanie z niej. W mojej umowie o pracę nie ma żadnych specyficznych zapisów dotyczących przeniesienia autorskich praw majątkowych. Nikt z moich przełożonych nie jest świadomy istnienia tego rozwiązania, są to osoby nietechniczne.
Pytania: