Prawa studenta

• Autor wątku Autor wątku onlypeace
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
O

onlypeace

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Dzień dobry.
Z góry przepraszam za operowanie ogólnikami, ale w obawie przed reperkusjami ze strony uczelni chciałbym pozostać tak anonimowy jak to możliwe.

Jestem studentem i chcę podjąć próbę pisania międzynarodowego studenckiego egzaminu z dziedziny którą się zajmuję. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest bycie studentem który ukończył nauki podstawowe, lub absolwentem. Będąc studentem prawie kończącym studia spełniam to kryterium.
Po dokonaniu wpłaty za egzamin otrzymam dokument który musi zostać podsygnowany przez wyznaczoną osobę z uczelni i wysłany z jej biura. Jest to dokument który stwierdza, że jestem studentem i ukończyłem kurs nauk podstawowych (oba prawdziwe).
Tu zaczyna się problem. Przedstawiciel uczelni oświadczył, że nie zaświadczy, że jestem jej studentem do czasu, aż nie udowodnię, że mogę zdać wyżej wspomniany egzamin wystarczająco dobrze. Miałbym tego dokonać jadąc na inną uczelnię, do innego miasta i pisząc tam wewnętrzny test sprawdzający moją wiedzę. Nie jest to praktyka stosowana na żadnej innej uczelni ani w kraju, ani za granicą. Dodatkowo nie mogę sobie pozwolić na jakiekolwiek opóźnienia i zdawanie 'przedegzaminów'.
Dlaczego tak się dzieje? Gdyż uczelnia chce, żeby średnia punktów z tego egzaminu naszych studentów była wysoka, gdyż starają się o bardziej nieprzybliżone granty. O ile prawo do zdawania tego egzaminu ma każdy student po kursie nauk podstawowych, lub absolwent uczelnia limituje do niego dostęp pozwalając pisać go tylko najlepszym, żeby lepiej wypaść w statystykach.

Podsumowując. Czy uczelnia może nie zaświadczyć, że jestem jej studentem w obawie przed tym, że zdając słabo ten międzynarodowy test obniżę jej statystyki? Czy może stawiać warunki, co do tego kiedy będę 'godny' otrzymać podpis poświadczający tylko prawdę?