Prawo do zasiłku przerwanego przez staż

• Autor wątku Autor wątku Berni-lg
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

Berni-lg

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
6
Witam. Mam taką sytuację: pobierałem zasiłek dla bezrobotnych przez 4 miesiące (przyznany miałem na rok) poczym załapałem się na 3miesięczny staż zanaleziony na własną ręke finansowany ze środków unijnych - nie przez mój urząd pracy, teraz już staż się skończył i znów jestem zarejestrowany jako bezrobotny. W urzędzie pracy nie wiedzą czy w takiej sytuacji przysługuje mi ten zasiłek w dalszym ciągu czy nie i na dzień dzisiejszy jestem zarejestrowany bez prawa do zasiłku. Ja jestem zielony w takich sprawach. Wie ktoś może jak to wygląda od strony prawnej, może jest jakiś konkretny przezpis na taką okoliczność.

Proszę o wskazanie dat:
1. rejestracji w PUP,
2. przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych,
3. podjęcia stażu oraz całego okresu odbywania stażu.

Rejestracja w UP 8.09.2014
Przyznanie prawa do zasiłku Listopad 2013 (jakoś w drugiej połowie pocztą dotarła decyzja)
Staż zaczął się właściwie miesięcznym szkoleniem na początku kwietnia tego roku potem miesiąc przerwy i od 1 czerwca 2014 do końca sierpnia 2014 był 3 miesieczny staż

Berni-lg napisał:
Rejestracja w UP 8.09.2014 Przyznanie prawa do zasiłku Listopad 2013 (jakoś w drugiej połowie pocztą dotarła decyzja)
2014 czy 2013?!
W roku 2013 prawo do zasiłku dla bezrobotnych mogło zostać przyznane albo od razu po 7 dniach od rejestracji albo najwcześniej po 90 dniach... więc zakładając, że rejestracja nastąpiła 08.09.2013, to przyznanie prawa do zasiłku nie mogło nastąpić od listopada 2013. Sprawdź dokładnie co jest napisane w decyzji UP.

rejestracje po zakończonym stażu odbyłem pare dni temu - we wrześniu 2014, poprzednio byłem zarejestrowany w listopadzie 2013 i właśnie wtedy otrzymałem prawo do zasiłku. Tej decyzji już nie znajde bo mineło pare miesięcy i tą kartke wyrzuciłem.