prawo łaski w zatarciu skazania czy to mozliwe

• Autor wątku Autor wątku zrazka
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Z

zrazka

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
26
Witam , mam taki problem

w kawietniu 2007 zostałem skazany na kare grzywny , którą miałem rozłożoną na raty i ostatnia zapłaciłem w styczniu 2008. Jestem zawodowym kierowcą, w dobie kryzysu o pracę ciężko, ostatnio pracodawca u którego pracowałem poprosił o przyniesienie mi zaswiadczenia o niekaralności no i kicha, z pracy musiałem odejśc. Mam na utrzymaniu malutkie dziecko, szukam pracy gdzie się da ale wszędzie tylko zwolnienia a nie przyjęcia, jako kierowca nie mam co szukac bo wszedzie rządają zaświadczenia o niekaralności a ofert mam kilka. Mam teraz ciężką sytuację finansową uratowało by mnie bardzo gdybym miał czystą kartę. o szybsze zatarcie skazania mogł bym się starac dopiero w styczniu 2011 r a to dużo czasu, słyszałem że można starac się o łaskę u prezydenta, prosze mi powiedziec gdzie mam to napisac ( obiło mi się o uszy że to idzie poprzez sąd gdzie byłem skazany do kancelarii prezydenta ).

Prosze mi pomóc co ja mam tam napisac, gdzie to wysłac jakie są na to szanse, jestem uczciwym obywatelem, jeden głupi wyskok i teraz mam problemy które chciał bym naprawic :(:(

bardzo prosze o odpowiedz

Zastosowanie prawa łaski rzeczywiście może polegać np. na zatarciu skazania.
Wniosek o ułaskawienie składa się w Sądzie, któy wydał sany wyrok w pierwszej instancji. Sądy orzekające wcześniej w sprawie opiniują wniosek - jeśłi choć jedna opinia Sądu będzie pozytywna - wniosek pójdzie dalej. Jeżeli nie - na tym procedura się zakończy.

Prezydent może też z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) wszcząć procedurę ułaskawieniową, pomijając w ten sposób opiniowanie sprawy przez Sądy.

Ślicznie dziękuje za szybką odpowiedz, to prosze mi powiedziec w takim razie jak mam zatytułowac pismo i do kogo

bo mam napisane tak :

Do Kancelarii Prezydenta
za pośrednictwem Sądu w... wydział Karny... ul....

czy jak gdzie??