Prawo po matfizie - Prywatnie czy zaocznie?

• Autor wątku Autor wątku Codman55
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

Codman55

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Witam,

Jestem obecnie studentem Politechniki na kierunku Informatyka, ale mimo dobrze napisanej matury mat-fiz nie podoba mi się ten kierunek i chciałbym iść w kierunku studiów prawniczych.

Niestety nie mam rozszerzonych przedmiotów stricte humanistycznych aby dostać się "normalnie" na prawo czy ekonomie na studia dziennie na uczelni publicznej beż poprawiania matury a jednak zależałoby mi na nie "przekiblowaniu" roku w domu.

Jedybyn rozwiązaniem wydaje się albo pójście zaocznie na kierunek prawo albo stacjonarnie na prawo na lepszej uczelni prywatnej takiej jak ALK i tu pytanie.

Czy sam fakt, że ALK jest prywatną uczelnia bardzo utrudniłby znalezienie pracy czy zrobienie aplikacji? Czy lepiej byłoby iść zaocznie na państwowej uczelni? Czy źle postrzegany byłby fakt ,że przeniosłem się z informatyki na prawo?

Ukończona uczelnia nie ma najmniejszego wpływu, jeśli chodzi o startowanie na aplikacje, bo egzamin jest dla każdego ten sam, więc szanse powodzenia zależą od ogólnego wysiłku włożonego przez kandydata. Wątpię, żeby kogoś interesowało, że zrezygnowałeś z jakichś studiów po roku. Rok przerwy czy tam studiowania czegoś innego, z perspektywy życia zawodowego, to jest nic. Wybór trybu studiów raczej powinien być podyktowany tym czy chcesz jednocześnie pracować, a czy lepiej mieć papier z publicznej czy prywatnej uczelni, to oczywiście kwestia dyskusyjna. Osobiście, jestem zdania, że jeśli to jest pierwszy dyplom, to powinno się w pierwszej kolejności wybrać jakąś przyzwoitą uczelnię publiczną. W niektórych miejscach panuje pewnego typu elitaryzm i trzeba się z tym liczyć, że absolwent Wyższej Akademii Prawa w Radomiu może mieć na starcie pod górkę.