C
creagen
Nowy użytkownik
- Dołączył
- 11.2014
- Odpowiedzi
- 6
Witam,
Niestety spotkała mnie nieprzyjemność reklamowania towaru w wyżej wymienionym sklepie i mam tutaj parę pytań związanych z sytuacją, która mnie spotkała. Ale po kolei:
1. Poradnik przeczytałem, skorzystałem nawet z wzoru jednego z użytkowników jeśli chodzi o reklamację - oczywiście sklep to olał.
2. 28 października złożyłem RMA do obsługi tytułem niezgodności towaru z umową - karta graficzna 7950 producenta Gigabyte.
3. 30 października reklamacja otrzymała nr RMA i odesłałem kurierem kartę na podany adres. 31 października karta została wrzucona do systemu i przesłana do serwisu zewnętrznego w celu przeprowadzenia ekspertyz.
4. Uwaga - 10 listopada otrzymuję nagle email ze strony pracownika Agito, że reklamacja została odrzucona na podstawie opinii serwisu Gigabyte, że jest sprawna:
a. "Dzień dobry, W odpowiedzi na reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, złożoną przez Pana, dotyczącą Gigabyte Radeon HD 7950 3GB DDR5 PCI-E BOX zakupionego na fakturę 2012/FA/KAT/252945 z dnia 2014-10-28, uprzejmie informuję co następuje : Sprzedawca postanowił uznać przedmiotową reklamację za niezasadną. tym samym zmuszony jest odmówić wykonania Pana żądania. Według opinii serwisowej produkt jest sprawny. "
Po mojej odpowiedzi:
b. "Dzień dobry, Proszę o przedstawienie protokołu przeprowadzonych testów przez serwis, w innym przypadku sprawa ląduje o Rzecznika Konsumentów pod podstawą działania na szkodę klienta. Karta jest niesprawna i była testowana na 3 różnych konfiguracjach dlatego nie przyjmuję tej informacji do wiadomości. Proszę o przesłanie protokołu. Serdecznie pozdrawiam, M. J."
Sklep odpowiedział następująco:
c. "Dzień dobry, Bardzo proszę zignorować poprzednią wiadomość. Karta zostanie doprowadzona do produktu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę (wymian układu graficznego). Za utrudnienia najmocniej przepraszamy. "
5. Zgodnie z moimi roszczeniami, karta miała zostać wymieniona na nową a nie naprawiona! Tu trwa batalia i moja prośba o pomoc, co będzie pod koniec tekstu.
6. Otrzymałem oficjalną odpowiedź od producenta Gigabyte, że 6 listopada karta graficzna została naprawiona (bez mojej zgody oraz wiedzy!)
7. Pomimo zapewnień przedstawiciela Agito na portalu FB, że karta zostanie wymieniona - oto co otrzymałem na maila:
Dzień dobry, Sprzedawca postanowił uznać przedmiotową reklamację za zasadną jednakże zmuszony jest odmówić wykonania Pana żądania co do wymiany produktu na nowy. Stanowisko swoje opieramy na treści art. 8 ust.1 ustawy z dnia 27.07.2002r., o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, który stwierdza że kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy, chyba że naprawa lub wymiana nie są możliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Zgodnie z w/w artykułem Klient nie może żądać zwrotu gotówki lub wymiany towaru w przypadku, gdy możliwa jest naprawa. Koszt wymiany towaru ze względu na nadmierne koszty jest nieuzasadnioną ekonomicznie wymianą, o której wspomina ustawa w art. 8 ust. 1. Tym samym Sprzedawca zdecydował o podjęciu kroków zmierzających do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę.
8. Z tego co rozumiem, nie dość że sprzedawca naprawił kartę bez mojej zgody to w tym momencie jeszcze bez mojej zgody zdecydował o podjęciu kroków w celu naprawy. Twierdząc, że przy niemożności wymiany towaru na nowy oraz możliwości naprawy nie mam prawa domagać się tejże wymiany!
Proszę o pomoc co w tej kwestii zrobić. W tym momencie mam ochotę odstąpić od umowy skoro sprzedawca nie jest w stanie wymienić karty ale sami decydują, że będą naprawiać (ponieważ bez zgody już to uczynili).
Jak w tej sytuacji postępować?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
Pozdrawiam
Mateusz
Niestety spotkała mnie nieprzyjemność reklamowania towaru w wyżej wymienionym sklepie i mam tutaj parę pytań związanych z sytuacją, która mnie spotkała. Ale po kolei:
1. Poradnik przeczytałem, skorzystałem nawet z wzoru jednego z użytkowników jeśli chodzi o reklamację - oczywiście sklep to olał.
2. 28 października złożyłem RMA do obsługi tytułem niezgodności towaru z umową - karta graficzna 7950 producenta Gigabyte.
3. 30 października reklamacja otrzymała nr RMA i odesłałem kurierem kartę na podany adres. 31 października karta została wrzucona do systemu i przesłana do serwisu zewnętrznego w celu przeprowadzenia ekspertyz.
4. Uwaga - 10 listopada otrzymuję nagle email ze strony pracownika Agito, że reklamacja została odrzucona na podstawie opinii serwisu Gigabyte, że jest sprawna:
a. "Dzień dobry, W odpowiedzi na reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, złożoną przez Pana, dotyczącą Gigabyte Radeon HD 7950 3GB DDR5 PCI-E BOX zakupionego na fakturę 2012/FA/KAT/252945 z dnia 2014-10-28, uprzejmie informuję co następuje : Sprzedawca postanowił uznać przedmiotową reklamację za niezasadną. tym samym zmuszony jest odmówić wykonania Pana żądania. Według opinii serwisowej produkt jest sprawny. "
Po mojej odpowiedzi:
b. "Dzień dobry, Proszę o przedstawienie protokołu przeprowadzonych testów przez serwis, w innym przypadku sprawa ląduje o Rzecznika Konsumentów pod podstawą działania na szkodę klienta. Karta jest niesprawna i była testowana na 3 różnych konfiguracjach dlatego nie przyjmuję tej informacji do wiadomości. Proszę o przesłanie protokołu. Serdecznie pozdrawiam, M. J."
Sklep odpowiedział następująco:
c. "Dzień dobry, Bardzo proszę zignorować poprzednią wiadomość. Karta zostanie doprowadzona do produktu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę (wymian układu graficznego). Za utrudnienia najmocniej przepraszamy. "
5. Zgodnie z moimi roszczeniami, karta miała zostać wymieniona na nową a nie naprawiona! Tu trwa batalia i moja prośba o pomoc, co będzie pod koniec tekstu.
6. Otrzymałem oficjalną odpowiedź od producenta Gigabyte, że 6 listopada karta graficzna została naprawiona (bez mojej zgody oraz wiedzy!)
7. Pomimo zapewnień przedstawiciela Agito na portalu FB, że karta zostanie wymieniona - oto co otrzymałem na maila:
Dzień dobry, Sprzedawca postanowił uznać przedmiotową reklamację za zasadną jednakże zmuszony jest odmówić wykonania Pana żądania co do wymiany produktu na nowy. Stanowisko swoje opieramy na treści art. 8 ust.1 ustawy z dnia 27.07.2002r., o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, który stwierdza że kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy, chyba że naprawa lub wymiana nie są możliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Zgodnie z w/w artykułem Klient nie może żądać zwrotu gotówki lub wymiany towaru w przypadku, gdy możliwa jest naprawa. Koszt wymiany towaru ze względu na nadmierne koszty jest nieuzasadnioną ekonomicznie wymianą, o której wspomina ustawa w art. 8 ust. 1. Tym samym Sprzedawca zdecydował o podjęciu kroków zmierzających do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę.
8. Z tego co rozumiem, nie dość że sprzedawca naprawił kartę bez mojej zgody to w tym momencie jeszcze bez mojej zgody zdecydował o podjęciu kroków w celu naprawy. Twierdząc, że przy niemożności wymiany towaru na nowy oraz możliwości naprawy nie mam prawa domagać się tejże wymiany!
Proszę o pomoc co w tej kwestii zrobić. W tym momencie mam ochotę odstąpić od umowy skoro sprzedawca nie jest w stanie wymienić karty ale sami decydują, że będą naprawiać (ponieważ bez zgody już to uczynili).
Jak w tej sytuacji postępować?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
Pozdrawiam
Mateusz