Problem z wymianą niemieckiego prawa jazdy na polskie

• Autor wątku Autor wątku Senio18
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

Senio18

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Aby lepiej zrozumieć moją sytuację muszę przedstawić pewne fakty:

w 1985 roku urodzilem się w Polsce w miejscowości Bytów
w 2000 roku wyjechałem do Niemiec wraz z rodzicami niewymeldowując się z miejsca urodzenia
w 2003 roku uzyskałem niemieckie prawo jazdy kategorii B
w 2007 roku podjełem studia na uczeli HS Zittau Gorlitz i tym samym moje centrum życiowe, mimo dalszego zameldowania w Niemczech w Crailsheim, przeniosło się spowrotem do rodzinnego domu na Pomorzu w Polsce. Przez ostatnie dwa lata w Crailsheim byłem zaledwie dwa razy a w Bytowie praktycznie co 3-4 tygodnie w ciągu roku uniwersyteckiego oraz przez cały okres wakacji, gdzie spotykałem się z rodzicami jak również pomagałem ojcu na gospodarstwie rolnym. Mimo iż studiuję po nimieckiej stronie i mam również zameldowanie w Niemczech uważam, że moje centrum życiowe przeniosło się spowrotem do rodzinnego domu w Polsce.
w 2008.02 wyrobiłem sobie polski dowód osobisty oraz NIP podejmując dorywczą pracę we wakacje w Polsce.
Pod koniec roku 2008 zapisałem się na kurs prawa jazdy kategorii A w Zgorzelcu. Egzamin zdałem w lipcu bierzącego roku w Słupsku. Z wydziału komunikacji w Bytowie otrzymałem pismo, że mam złożycz wyjasnienia dotyczące mojego niemieckiego prawa jazdy. Jednoczeście poinformowano mnie ustnie iż nie otrzymam polskiego prawa jazdy ponieważ jestem zameldowany w Niemczech. W związku z tym zawiesiłem postępowanie by unikną pisemej odmowy ze strony polskiej.
Zależy mi na wymianie niemieckiego prawa jazdy z dopisaniem kategorii A.
Co w tej sytuacji mogę zrobić?
Czy istenieje możliwość wymiany prawa jazdy bez wymeldowywania się z Niemiec?
Jeśli zdecywowałbym się na wymeldowanie, czy będę musiał odczekać okres pół roku by zosłało wydane mi polskie prawo jazdy oraz czy istnieje również ryzyko iż zdabny kurs na kategorię A będzie anulowany?