Problem ze szkołą (16 latek, Realschule, rok w Niemczech)

• Autor wątku Autor wątku livexuz
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

livexuz

Witam, nie wiedziałem gdzie mam się w końcu poradzić to napisałem tutaj. Jestem uczniem klasy 9 Realschule (2. najlepsza szkoła w mieście, wysoki poziom), Land Sachsen, mam 16 lat i mieszkam w Niemczech już lekko ponad rok. Pierwszy rok, kiedy tutaj przyjechałem chodziłem na lekcje niemieckiego DaZ (Deutsch als Zweitsprache), lekcji było bardzo mało gdyż nauczycielka była w większości chora. Po kilku miesiącach wrzucono mnie do klasy 8 REALSCHULE, razem z Niemcami chodziłem bez ocen (miałem tylko podstawowe przedmioty, tak aby przesiedzieć lekcje). Skończył się rok szkolny, nas wrzucono do 9 klasy z OCENIANIEM, lekcje niemieckiego nam odstawiono dosłownie i zostałem rzucony "na głęboką wodę" bez praktycznie jakiejkolwiek pomocy, powód? Za stary jestem i niby język znam perfekt. Z językiem problemu nie mam, jestem bardzo chwalony przez nauczycieli, mówią że widzą że dużo pracuję w domu i jestem najlepszym z wszystkich "obcokrajowców/auslanderów" w szkole, a jest nas dość dużo, każdego przewyższyłem językiem, nawet tych którzy tutaj siedzą dłużej. Problem w tym, że od jakiegoś czasu zaczął się problem w stylu "powtarzasz klasę albo idziesz do Hauptschule", a jako że jestem dość ambitną i wrażliwą osobą na takie traktowanie bardzo się tym przejmuję, nie wiem co dalej robić.. powiedziałem wyraźnie, że do HAUPSCHULE NIE PÓJDĘ, a najwyżej powtórzę klasę. Ocen złych nie mam na ogół, mam nawet lepsze od Niemców ale leży u mnie głównie Fizyka i Matematyka i Angielski (głównie przez sprawdziany gdzie język grał główną rolę, dużo skomplikowanych słów a w dodatku miałem zaległości, byłem chory), wychodzi mi 5 z Fizyki (na Polskie 2), z matematyki 4,75, Angielski coś takiego.. o dziwo z Niemieckiego mam 3 (4 Polskie). Jestem typowym humanistą. W naszej szkoly by zdać klasę "niby" może być jedna ocena "5" z Hauptfache i dwie albo trzy z ne