Procedura naprawy bezgotówkowej

  • Autor wątku Autor wątku Monia2007
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

Monia2007

Nowy użytkownik
Dołączył
03.2007
Odpowiedzi
4
Proszę o pomoc. Interesuje mnie jaka jaka jest procedura naprawy bezgotówkowej, bo warsztat wymusza na mnie zapłate za naprawę, której nie zatwierdziło TU, a wybrałąm własnie bezgotówkową formę rozliczenia.
 
Witaj pitek! Ciesze się, że ktoś w końcu zagadnął w moim temacie, bo jestem udręczona okrutnie - szkoda miała miesjce pół roku temu.
TU odmówiło, bo stwierdziło szkodę całkowitą.
 
[cytat="Monia2007"]TU odmówiło, bo stwierdziło szkodę całkowitą.[/cytat]
Szkoda całkowita pojawiła się dopiero, gdy przyszedł rachunek z warsztatu? Na ogół jest tak, że TU wydaje decyzję, że pokryje koszty naprawy do określonej wysokości (w zasadzie nie dotyczy to auto nowych albo na gwarancji), więc ta kwota powinna być znana przed rozpoczęciem naprawy, a więc nie powinno byc żadnych niespodzianek. Jeśli zaś najpierw oddałaś samochód do naprawy wybierając rozliczenie bezgotówkowe i to bez czekania na decyzję TU, to trzeba będzie mocno się nagimnastykować.
Więc: jak to było?
 
Polecam sledzic dokladnie caly proces naprawy bezgotowkowej i zastrzec sobie, ze ASO (warsztat) dokona naprawy TYLKO, gdy TU zatwierdzi kosztorys naprawy !!! W przeciwnym przypadku, moze sie okazac ze wycena TU i ASO bedzie sie roznic (co dziwi poniewaz podstawa kalkulacji szkody jest ten sam system AUDATEX np) i bedziemy pokryc roznice z wlasnej kieszeni.

W przypadku kolejnej szkody z AC radze jednak uwazac na naprawde bezgotowkowa, aby nie doszlo do sytuacji opisanej w ponizszym linku:
http://forumprawne.org/o,65794.html

Po naprawie prosze pamietac o ponownej wycenie samochodu w przypadku naprawy powyzej 2 tys o ile pamietam i badaniach technicznych. Najwazniejsze jest jednak doubezpieczenie samochodu po kazdej szkodzie, aby w przypadku kolejnej nie bylo niespodzianek tj. nie okazalo sie, ze polisa AC nie pokryje nam szkody (jak wiadomo naprawy bezgotowkowe w autoryzowanych warsztatach kosztuje sporo nawet w przypadku drobnych stluczek). Oczywiscie obowiazek pamietania o doubezpieczeniu pojazdu spoczywa na kliencie, a TU nie raczy nawet wspominac o takich detalach :what:

O ile wiadomo do polowy sierpnia tego roku zmienil sie kodeks cywilny w normujac w pewien sposob czas wyplaty za szkode z AC (jezeli jestem w bledzie niech ktos mnie poprawi).

Po moich bojach z TU stwierdzam ogolnie:
- naprawa bezgotowkowa - owszem, ale w przypadku 1 szkody i pilnujac TU i ASO, aby nie bylo nieporozumien,
- bezpieczniejsze jest rozliczenie gotowkowe i naprawa we wlasnym zakresie (mniej problemow i duzo mniejsze koszta)
- stare prawdy: TU zwlekaja z wyplata odszkodowan (czasem nawet kilka miesiecy) i probuja sie wylgac od wyplaty, jezeli tylko trafia na jakies niedopatrzenie (najczesciej nieswiadome) ze strony klienta,

Co do samej procedury to chyba nic je nie reguluje, jak sie okazuje choc w TU sugerowali mi ASO (warsztat), gdzie moge dokonac naprawy bezgotowkowej to finalnie opinia brzmi - sami sobie wybralismy warsztat, a my nie mamy z tym nic wspolnego ;-)

Naprawialem dwa razy samochod ta metoda:
1) Zgloszenie szkody w TU i ogledziny pojazdu, spisanie protokolu.
2) Oddanie auta do ASO (warsztatu), podpisanie umowy, ze rozliczenie dokonuje sie na linii TU i ASO (warsztat).
3) Rozpoczecie naprawy samochodu na podstawie protokolu ogledzin. Zwykle w procesie naprawy okazuje, sie ze wiecej elementow jest uszkodzonych - ASO kontaktuje sie z likwidatorem, ktory dokonuje dodatkowych ogledzin i spisuje dodatkowy protokol ogledzin). Dobre ASO powiadamia nas o tym fakcie oraz przedstawia kosztorys naprawy. Czesto juz po naprawie samochodu odbieramy i kosztorys i samochod.
4) ASO (warsztat) czeka, az TU laskawie przeleje nalezna kwote za naprawe. Tutaj jest najwiekszy problem - u mnie w kazdym z przypadkow trwalo to pare miesiecy (na marginesie to znane TU na literke Hxx) :x

P.S. A juz szczytem tego TU jest przyjecie zgloszenia szkody z OC, ktore rozni sie z protokolem ubezpieczonego - co za roznica czy 7 rano, czy 18 ;-)
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Jeżeli wypłata ze strony TU się przedłuża ale jest zatwierdzona kwota zgodna z rachunkiem z serwisu to co dzieje się z samochodem. Ja mam taki przypadek że warsztat nie chce wydać mi samochodu do czasu aż dostanie kasę z TU. Jeżeli te pieniądze nie dotrą do serwisu przez miesiąc to oznacza że ja nie będę mógł odebrać swojego auta? NA jakiej podstawie serwis przetrzymuje mój samochód?
 
Witam forumowiczów.

Mam podobny problem. Oddałem auto do warsztatu na wycenę szkody rozliczenie miało byc bezgotówkowe, z tym że nie podpisałem upoważnienia dla warsztatu na naprawe. Tutaj zaczynają się schody. Serwis zamówił części, ubezpieczyciel wycenił szkode na 50% tego co warsztat (mam amortyzacjie części na AC) i teraz na siłe wciskają mi rabaty żebym tylko się zgodził na naprawę. Dodam że auto stoi tam już od miesiąca i nie chcą mi go wydac mimo iż powtarzałem im że nie stac mnie na dopłatę. Teraz tutaj mam pytanie do was drodzy forumowicze czy warsztat ma jakąkolwiek podstawe prawną na przetrzymywanie mojej własności, oraz na żądanie dopłaty do naprawy przecież ja nie kazałem im zamawiac czego kolwiek zresztą nie mieli odemnie upoważnienia na naprawę bez gotówkową, a na niej jest zawarta klauzula "wrazie braku odpowiedzialności ze strony ubezpieczyciela zgadzam się na pokrycie kosztów naprawy" (auto stoi nienaprawione, mają tylko części na magazynie których nie mogą zwrócic prawdopodobnie)
 
Habanero - jeżeli naprawiasz auto w serwisie/warsztacie to nie jest ważna kwota z kosztorysu, ani amortyzacje. Przynajmniej kiedy szkoda jest rozliczana z polisy OC sprawcy. Ważne jest tylko to czy szkoda jest częściowa czy całkowita, zakres prac okreśłonych przez rzeczoznawcę z TU oraz ( w przypadku warsztatu a nie serwisu) rodzaj części ( oryginał lub zamiennik). Odszkodowanie kosztorysowe to tylko propozycja odszkodowania dla ciebie, bezsporna kwota, która należ ci się po kolizji. Natomiast realny koszt naprawy wg faktur jest zawsze wyższy - z powodu wyższych stawek roboczogodzin, nie odliczania amortyzacji od zakupionych częsci i różnicy w cenach części z kosztorysu a rzeczywistych. Przy szkodach z AC jest podobnie, choć rozliczenie takiej szkody zależy od rodzaju zawartej polisy.
 
Powrót
Góra