program lojalnościowy - uszkodzony sprzęt za punkty

  • Autor wątku Autor wątku markuk
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

markuk

Nowy użytkownik
Dołączył
03.2007
Odpowiedzi
7
Witam,
mam pewien problem, od 10 lat zbierałem punkty za tankowanie paliwa u jednego ze znanych koncernów tej branży. Po tak długim okresie postanowiłem zgromadzone punkty wymienić na przedmioty. Wybrałem wyrzynarkę i wiertarko-wkrętarkę. Przedmioty te odebrałem zapakowane i zaklejone na wybranej stacji paliw. Po powrocie do domu okazało się, że wiertarko-wkrętarka (po podładowaniu akumulatora) iskrzy z tylnej części. Postanowiłem więc udać się z tym urządzeniem na stację paliw i zgłosić problem. Wiertarkę przyjęto ode mnie i obiecano, że ktoś się ze mną skontaktuje w celu uzgodnienia dalszej procedury. W rozmowie telefonicznej z pracownikiem programu lojalnościowego usłyszałem, że sprzęt muszę oddać do serwisu producenta i skorzystać z gwarancji a wiertarka powinna być tam naprawiona. Chciałem zapytać czy jest to jedyna droga rozwiązania tego problemu, czy muszę korzystać z gwarancji a nie np. z rękojmi. Szczerze mówiąc nie chciałbym mieć nowego sprzętu już naprawianego, tym bardziej że jest zepsuty nie z mojej winy. Proszę o radę jak mogę dochodzić swoich praw.
Dziękuję z góry i pozdrawiam
 
radziłbym zamiast korzystać z uprawnień gwarancyjnych skorzystać z uprawnień reklamacyjnych, tu służy Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie KC, reklamuje się produkt w miejscu jego zakupu (tu "dostania"), sprzedawca nie powinien odsyłać Cie gdziekolwiek, do jakiegokolwiek serwisu itd.
 
pro222221 napisał:
radziłbym zamiast korzystać z uprawnień gwarancyjnych skorzystać z uprawnień reklamacyjnych, tu służy Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie KC, reklamuje się produkt w miejscu jego zakupu (tu "dostania"), sprzedawca nie powinien odsyłać Cie gdziekolwiek, do jakiegokolwiek serwisu itd.

A na jakiej podstawie?

postanowiłem zgromadzone punkty wymienić na przedmioty

Pozdr.
 
Witam,

mam dokładnie taką samą sytuację, sprzęt wymieniony na punkty okazał się uszkodzony. Jak rozumiem reklamacji składać nie mogę, gdyż nie ma tu sprzedaży, pozostaje oddanie sprzętu do serwisu. Ale przeglądając regulamin programu lojalnościowego znalazłem punkt:

"7.4 W przypadku wad technicznych Nagrody, która podlega gwarancji, Uczestnik - PKG korzysta z praw przewidzianych w karcie gwarancyjnej dołączonej do Nagrody. Korzystanie z gwarancji podlega ograniczeniom określonym w karcie gwarancyjnej. W celu realizacji uprawnień wynikających z gwarancji Uczestnik - PKG jest zobowiązany przedstawić wraz z gwarancją producenta Nagrody dowód dostawy Nagrody wystawiony przy jej dostawie."

Tyle, że nie otrzymałem żadnego "Dowodu dostawy Nagrody", czy w tym przypadku wystarczy "podbita" gwarancja aby oddać sprzęt do naprawy gwarancyjnej?

Pozdrawiam
Andrzej
 
Powrót
Góra