Proline-problem ze zwrotem towaru zamówionego przez Internet

  • Autor wątku Autor wątku krzych_w
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

krzych_w

Nowy użytkownik
Dołączył
12.2015
Odpowiedzi
7
Witam,
Mam następujący problem, zamówiłem w sklepie internetowym Proline telewizor, wybrałem jako sposób dostawy: odbior osobisty, zapłata również przy odbiorze. Towar który zamówiłem nie był na stanie sklepu z którego sprzęt miałem odebrać. Dodatkowo przed dostawą do sklepu pracownik poprosił mnie o przedpłatę:
Witam! Z uwagi na to, że towar będzie sprowadzany z magazynu zewnętrznego (problem ze zwrotem), prosilibysmy o przedwpłate w kwocie 10% od końcowej kwoty zakupu (minimum 300zł). Wpłatę może Pan uiscić przelewem, proformę z nr. konta będzie Pan mial w zamówieniu, bądź fizycznie, tutaj na miejscu w sklepie. Pozdrawiam
W regulaminie znajduje się zapis:
Sklep internetowy ProLine.pl umożliwia Klientom:
dokonywanie rezerwacji towarów oferowanych w oddziałach sprzedaży ProLine,
składanie zamówień dotyczących towarów dostępnych w ramach sklepu internetowego i zawierania umów kupna/sprzedaży towarów na odległość
uzyskanie informacji o towarach i usługach dostępnych w sklepie internetowym oraz w oddziałach sprzedaży ProLine.

Byłem przekonany, że skoro towaru nie mają w sklepie i zamawiają go dla mnie to mamy tutaj do czynienia "z zawarciem umowy na odległość".
Jednak po odbiorze na moje pytanie jak wygląda procedura ewentualnego zwrotu, tzn. gdzie mam odesłać towar zostałem poinformowany, że umowę zawarłem w sklepie w momencie opłacenia towaru i Sprzedawca powołał się na regulamin, zakłądam że miał na myśli na ten zapis:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pl towaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine, umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.

W regulaminie nie znalazłem definicji rezerwacji, przeanaizowałem procedurę zamawiania na ich stronie i nie znalazłem informacji, że przy odbiorze osobistym rezerwuję towar.
Pytanie czy taka definicja powinna się w nim znaleźć? Jeżeli jej nie ma to czy w mojej systuacji umowę zawarliśmy poza lokalem czy też w lokalu.

Nie wiem czy będę zwracał towar, ponieważ to prezent, dla moich rodziców. W tym przypadku bardziej interesuje mnie kwestia prawna oraz ustalenie czy sklep nie oszukuje klientów. Do tej pory zawsze byłem zadowolny z usług tej firmy, jednak ta sytuacja zraziła mnie do nich.

Edycja:
Dodatkowo podaję link do egulaminu sklepu
Regulamin Sklepu Internetowego ProLine :: ProLine.pl Najlepszy Internetowy Sklep Komputerowy Wrocław
 
Ostatnia edycja:
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że nawet jeżeli nie ma definicji rezerwacji towaru, to mimo to kupując u nich przez Internet towar tylko zarezerwowałem. Trochę to dla mnie dziwne i mylące ponieważ inne sklepy mające politykę rezerwacji dokłądnie definiują to pojęcie w swoich regulaminach.
 
Zakładam że chodzi o ten fargment:
dokonywanie rezerwacji towarów oferowanych w oddziałach sprzedaży ProLine,

Przy czym na chwilę zamówienia tego towaru w sklepie stacjonarnym nie było, został sprowadzony na moje zamówienie, za które musiałem dodatkowo zrobić przedpłatę.
 
Nie, o ten:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pl towaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine, umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.
krzych_w napisał:
zamówiłem w sklepie internetowym Proline telewizor, wybrałem jako sposób dostawy: odbior osobisty, zapłata również przy odbiorze
 
Dziękuję, tylko, że na początku zdania jest:
W przypadku dokonania rezerwacji przez sklep internetowy ProLine.pltowaru oferowanego w oddziałach sprzedaży ProLine , umowa kupna/sprzedaży zawierana jest w danym salonie sprzedaży ProLine po osobistej akceptacji oferty przez klienta.
Moim zdaniem brakuje jasnej definicji czym jest rezerwacja, tzn. czy można zarezerwować towar którego w sklepie fizycznie nie ma.
 
Dlatego, że regulamin powinien byc jasny i czytelny. W tym brakuje jasnego opisu czym jest rezerwacja inne sklepy wykorzystujące rezerwację mają ją jasno opisaną w regulaminie. Wystarczyłby jasny zapis że obiór osobisty jest równoważny z rezerwacją.
 
W pewnym senise odniosłem się do postu #8, ponieważ napisałem, że z regulaminu powinno jasno wynikać kiedy coś rezerwujemy, a kiedy nie. Sensem tego tematu było pytanie czy taka definicja powinna znaleźć się w regulaminie oraz co w przypadku gdy jej brakuje. Przez jej brak kupując byłem przekonany że zawieram umowę na odległość, ponieważ myślałem że zarezerwować mogę sprzęt który fizycznie znajduje się w sklepie stacjonarnym.
Nie jestem prawnikiem, ale chyba istnieje zasada że sprawy nie opisane w umowach, regulaminach rozsztyga sie na korzyść osoby (jednostki) która umowy nie sporządzała w tym przypadku Konsumenta.
 
krzych_w napisał:
ale chyba istnieje zasada że sprawy nie opisane w umowach, regulaminach rozsztyga sie na korzyść osoby (jednostki) która umowy nie sporządzała w tym przypadku Konsumenta.
Nie znam takiej zasady.
Dla mnie sprawa jest jasna.
Oczywiście możesz mieć odmienne zdanie i dochodzić swoich racji np. przy pomocy rzecznika konsumentów lub od razu w sądzie.
 
Dziękuję, wysąłłem zapytanie do UOKiK. Jak uzyskam odpowiedź to przedtsawię ją na forum.
 
Powrót
Góra