Prosba o pomoc

• Autor wątku Autor wątku galanonim
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
G

galanonim

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam!
Tydzien temu wieczorem podczas ulewnego deszczu wycofywalem z ulicy wlaczajac sie do ruchu i udezylem w stojace auto na poboczu. Troche sie przestraszylem i myslalem ze powaznych uszkodzen nie bedzie bo cofalem wolno wiec tylko zarysowanie i odjechalem z miejsca zdarzenia. Nie posiadam prawa jazdy bo zdaje egzamin jutro. Co mi grozi za kierowanie pojazdu bez uprawnien i spowodowanie kolizji oraz ucieczka z miejsca zdarzenia? Wiem ze podczas rutynowej kontroli mozna dostac 500 zl a w takjiej sytuacji? Musze sie przyznac bo ktos spisal numery i policja karze wskazac winego. Nigdy nie bylem karany jestem studentem pierwszego roku. Bedzie to okolicznosc lagodzaca? Bardzo prosze o pomoc bo czuje sie bezradnie:/

[cytat="galanonim"] Co mi grozi za kierowanie pojazdu bez uprawnien i spowodowanie kolizji oraz ucieczka z miejsca zdarzenia? Wiem ze podczas rutynowej kontroli mozna dostac 500 zl a w takjiej sytuacji? [/cytat]

Jeśli na miejsce zostałby wezwany patrol Policji, to mógłby Pan zostać ukarany mandatem w wysokości nie do 500zł, a do 1000zł. Wiąże się to z faktem, iż jednocześnie popełnił Pan więcej niż jedno wykroczenie, a w takiej sytuacji kara może wzrosnąć do 1000zł.

Skoro jednak zdecydował się Pan nie współpracować z Policją, to zostanie przeciwko Panu skierowany wniosek o ukaranie do Wydziału Grodzkiego Sądu Rejonowego. Tam grozi Panu kara grzywny w wysokości do 5000zł.

Co prawda ani w pierwszym, ani w drugim przypadku szansa na otrzymanie maksymalnej kary jest raczej niewielka, tym niemniej proszę być pewnym że sprawa sądowa wyniesie Pana drożej (dojdą koszty sądowe) niż spotkanie z Policją.

PS. Ciężko mówić o rutynowej kontroli, skoro zostaje się zatrzymanym w związku z popełnionym wykroczeniem.