Prostytucja

• Autor wątku Autor wątku atmosphere
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
atmosphere

atmosphere

Moderator w spoczynku
Odpowiedzi
2 525
Witam.
Mam takie pytanko.
Czy prostytutka (czy też męski przedstawiciel tej profesji) moze sobie załozyć działalnośc i odprowadzac podatki i inne świadczenia, z tym że chodzi mi o działalność jako prostytutka a nie jakiś salon etc.

Zasadniczo chodzi mi o to, co jest konsekwencją powyzszego pytania, czy prostytutkla moze popełnić jakieś przestepstwo karno skarbowe w związku z tym, że nie opodatkowywuje się, ukrywa dochód etc.

Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam

Witam,

Z tego co wiem to od takiej "profesji" nie trzeba odprowadzać podatku ani rejestrować działalności. W przeciwnym przypadku państwo czerpało by korzyść z nierządu co jest niezgodne z prawem :)

Nie jestem prawnikiem ale niedawno czytałem obszerny artykuł na ten temat dlatego się wypowiadam.

Pozdrawiam

Temat był kiedyś poruszany w pewnej audycji radiowej tropiącej absurdy życia codziennego.

Konkluzja była taka:
Państwo nie może czerpać korzyści z nierządu :), a więc nie ma opodatkowania i nie może być przestępstwa karno-skarbowego.
Poza tym : nikt nie zarejestruje takiej działalności, nie nada regonu (a swoją drogą taka działalność nie ma chyba PKD)

:lol:

No nie ma chyba.
Też uważam, że nie może, tylko potrzebuję to ubrać w przepisy :)
Dzięki za pomoc.

Niestety,
- W rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie PKD - nie ma odpowiedniego kodu działalności. W związku z tym nie można też nadać numeru REGON.
W dniu 1 stycznia 2008 r. weszło w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (opublikowane w Dz. U. Nr 251, poz. 1885 w dniu 31 grudnia 2007 r.).
- Bez zgłoszenia działalności do ewidencji działalności gospodarczej i bez nadania numeru REGON, nie można tej działalności zgłosić do US i ZUS.