Proszę o radę gdyż chcę pomóc osobie niepełnosprawnej wyjść z długów i komorników

• Autor wątku Autor wątku masap
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

masap

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
9
Witam Wszystkich czytających mój post.
Nie mam żadnego doświadczenia w walce z Pijawkami dlatego piszę do Was. Przyszedł do mnie człowiek, który ma rentę socjalną ale firmy windykacyjne za pośrednictwem komorników zabierają mu blisko 400 zł co miesiąc. Nie starcza mu pozostała kwota na zaspokojenie potrzeb życiowych. Wpadł w spiralę długów i komorników. Jest to osobą niepełnosprawna - umysłowo . Nie potrafił zdać sobie sprawy z tego, że promocyjne ceny na abonament trwają kilka miesięcy a nie cały czas, do tego jak każdy wie jest wielu sprzedawców, którzy widząc taką osobę namówią ją do najdroższej oferty by wykazać się przed menadżerem.
Znam tą osobę i nie jest to żaden cwaniak ,ani oszust, opiekuje się leżącymi na ŁOŻU ŚMIERCI LUDŹMI.
Podejrzewam też że jego dane zostały przechwycone i mogło też dojść do zaciągnięcia chwilówek na niego. W urzędzie gminy poszedłem z nim i zastrzegliśmy nr PESEL by zmniejszyć prawdopodobieństwo zaciągania na niego zobowiązań.
Aktualnie (pod koniec grudnia i w styczniu) Orange odezwał się z Wnioskiem o zapłatę za Telewizję i Internet ( dekoder zwróciliśmy do salonu).
Wiem, że komornicy nie mogli do niego doręczyć listów i w Zusie doszło do tego, że zablokowali mu wypłacanie renty socjalnej (bo prawdopodobnie komornicy donieśli, że nie mieszka pod wskazanym adresem). Prawda jest taka że mieszka w budynku gdzie sąsiedzi uszkodzili mu skrzynkę na listy i każdy miał dostęp do skrzynki.
Więc proszę Was o rzeczową pomoc gdzie zacząć pisać wnioski o wstrzymanie wypłacania środków z jego skromnej renty socjalnej, gdyż nie ma za co opłacić czynszu za mieszkanie, opłat za gaz, nie starcza mu też już na jedzenie, nie może wykupić wszystkich leków.