prosze o udzielenie informacji

• Autor wątku Autor wątku aneta Ś
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

aneta Ś

Użytkownik
Odpowiedzi
37
obecnie przebywam na L4 jestem w 22tc ciazy, moja lekarz nie jest chetna mi dawac L4 wiedzac o tym ze pracuje na stoisku miesnym co wiaze sie z dzwiganiem, i twierdzi ze to pracodawca musi mi zmienic stanowisko (to wiem)tylko rzecz w tym ze naprawde nie maja gdzie mnie przeniesc zebym nie dzwigala! moje pytanie brzmi nastepujaco czy jesli przerwe ciaglaos L4 to czy musze na nowo przepracowac caly miesiac zeby nabyc prawo do swiadczen chorobowych, poniewaz przepracowalam tylko w zakladzie 1 miesiac i poszlam na L4 poniewaz zatrudniajac sie nie wiedzialam ze jestem w ciazy, wiec jasniej podjalam prace 01.12.2006 a 03.01.2007 poszlam na L4

Aby uzyskać zasiłek chorobowy nie ma znaczenia przerwa pomiędzy zwolnieniami chorobowymi.

Natomiast ciąża nie jest chorobą. Nic dziwnego że lekarz nie chce "dać" zwolnienia od pracy z powodu choroby.

zgadzam sie Panie Januszu z tym ze ciaza to nie choroba, tylko problem jest w tym ze jak wroce do pracy to nie mam jak sie ustrzec przed dzwiganiem, chlodnia itp. Nie maja gdzie mnie przeniesc

Dobry pracodawca zawsze potrafi wybrnąć z takiej sytuacji.
Trzeba tylko mieć dobrą wolę.

wlasnie do dobrych to raczej nei nalezy :( to w takim razie jak przerwe L4, to bede musiala miesiac przepracowac? bo watpie w to aby lekarz mi przedluzyla

Nie można sobie planować w jakim okresie będzie się korzystało ze zwolnienia lekarskiego, jest to planowanie wyłudzenia nienależnego świadczenia.
Instrukcji jak łamać prawo nikt od nas nie otrzyma.

nie ja nic nie chce wyludzac, cale zycie pracowalam uczciwie i tak pozostanie, tylko po prostu martwie sie tym dzwiganiem bo w dodatku to moja pierwsza ciaza i sie boje o nia, to chyba naturalne

Art. 179.