Przedawnienie TPSA 2003 Intrum Justitia

• Autor wątku Autor wątku beszamelka
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

beszamelka

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
9
Witam

W listopadzie 2003r powstał dług w wyokości około 2000zł w TPSA, telefon był na mnie. Do roku lipiec 2007r skutecznie omijałam wszelkie listy, ponaglenia, wiadomości. W lipcu mój ojciec skontaktował sie z firma Intrum Justitia, która wykupila/odkupila/dostała ( nie znam się na jakiej zasadzie ale dług trafil do Intrum Justitia) i przekonał mnie abym zaczeła spłacać dług. Od tamtej chwili płacę go regularnie po UWAGA 15zł miesięcznie (nie mam ochoty na więcej). Jednak ostatnio firma ta zaczęła mnie nekać i "przypominać" o wyokości długu, o zbliżającym się terminie (kazdego 15-go dnia miesiąca).
W złości zaczęłam sie zastanawiać się czy dług ten przypadkiem nie jest przedawniony? I może istnieje szansa o zaprzestaniu płacenia. Jeśli tak to jak mam poinformawać Intrum Justitia że z przyjemnościa zakończę z nimi współpracę?

z tą firmą sam miałem do czynienia o niezapłacony mandat za jazde bez biletu z 2005r.
co jakis czas przypominaja mi telefonicznie o tym mandacie. Tyle czasu mineło to już się przedawniło i juz od roku nie dzownią do mnie

Tracer2000- jakim sposobem to wywalczyles? mecza mnie teraz po 8 latach w tej samej sprawie! jakimi przepisami sie okazales?

magdalena_ruda napisał:
Tracer2000- jakim sposobem to wywalczyles? mecza mnie teraz po 8 latach w tej samej sprawie! jakimi przepisami sie okazales?
Proszę przeszukać forum pod kątem: przedawnienie

I poczytałam i wychodzi że nie potrzebnie mam z nimi ugodę i dług rozłozony w ratach. Gdyby mój ojciec sie z nimi nie skontaktował i nie przekonal mnie do ugody to było by na zasadzie przedawnienia a tak wychodzi ze muszę to dalej grzenie placic.
Dobrze rozumiem?

beszamelka napisał:
przedawniony

istnieje szansa ?
Tak.
Zarzut przedawnienia roszczenia można podnieść w sądzie - po skierowaniu przez wierzyciela sprawy na drogę postępowania sądowego.