Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

  • Autor wątku Autor wątku marzenka.s
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

marzenka.s

Nowy użytkownik
Dołączył
02.2015
Odpowiedzi
6
Na początku stycznia kupiłam w sklepie internetowym MediaExpert smartfona. Po niecałych dwóch tygodniach wyskoczył mi na środku pasek uszkodzonych pikseli szerokości kilku mm. Zgłosiłam przez ich serwis gwarancyjny niezgodność towaru z umową żądając nieodpłatnej naprawy lub zwrotu pieniędzy ( nie uściśliłam jak dużo mają czasu na naprawę). Na drugi dzień kurier wziął telefon i czekam... Już prawie 2 miesiące. W międzyczasie zalewałam ich mailami. Odpisują co chwile że termin skończenia naprawy jest przesuwany, gdyż podobno dostawa części się opóźnia (serwis Regeneris).

Jak mogłabym zażądać zwortu pieniędzy za telefon lub obniżenia ceny albo jakiejś rekompensaty? Jak napisać, ująć im to w piśmie (które wysłałabym mailem do działu obsługi) i na co ewentualnie się powołać?
Wywaliłam 500zł w bloto bo od dwóch miesięcy telefonu nie widzę.. Chciałabym jakąś rekompensatę za ten czas oczekiwania albo zwrot kasy to już bym sobie 10 razy zdążyła kupić inny.
Proszę o jakąś poradę.
Dziękuję.
 
Szablon tego pisma ściągłam z kilku podobnych znalezionych w sieci. Tak to wyglądało:

Zawiadomienie o niezgodności towaru z umową oraz żądanie nieodpłatnej naprawy towaru.

Niniejszym, działając w imieniu własnym:
1) zawiadamiam, iż zakupiony towar jest niezgodny z umową
2) żądam nieodpłatnej naprawy towaru
Wskazuję, iż w dniu 2.01. 2015 nabyłam u państwa następujący towar:
- telefeon marki Microsoft Lumia 535
W dniu 7.01.2015 stwierdziłem następujące wady towaru świadczące o niezgodności towaru z umową:
Kiedy zaczęłam używać telefonu po jego dostarczeniu zauważyłam, że w szczególności na szarych ale też i na niebieskich i zielonych tłach widać na środku ekranu pionowy szeroki na kilka pikseli jaśniejszy pasek przez całą długość wyświetlacza. Przedstawiają go dołączone zdjęcia.

Informuję, iż towar był używany prawidłowo, zgodnie z celem do którego jest przeznaczony. Obecnie użytkowanie towaru nie odpowiada właściwościom i wymaganiom cechującym towar tego rodzaju.
Należy wskazać, iż w niniejszej sprawie zastosowanie znajduje Ustawa o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku (Dz. U. nr 141, poz.
1176 ze zm.). (Dalej: Ustawa)
Zgodnie z art. 4 ust. 1 powyższej Ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
Żądanie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę
znajduję podstawę prawną w art. 8 ust. 1 w zw. art. 4 Ustawy. Sprzedawca powinien uczynić zadość
zgłoszonemu roszczeniu niezwłocznie.
Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy nieodpłatność naprawy oznacza, że sprzedawca ma
również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu,
dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Informuję ponadto, iż w sytuacji gdy nieodpłatna naprawa:
- jest niemożliwa;
- wymaga nadmiernych kosztów;
- nie doszła do skutku w odpowiednim czasie;
- narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;
przy czym wystarczy spełnienie tylko jednej z powyższych przesłanek, to konsument może zgodnie z art. 8
ust. 4 Ustawy żądać obniżenia ceny albo od umowy odstąpić i żądać zwrotu gotówki.
WAŻNE!
W niniejszej sprawie zastosowanie znajduje domniemanie prawne z art. 4 ust. 1 Ustawy, a
mianowicie w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania towaru.

Z poważaniem
 
Przepisy, na które się powoływałaś, już wtedy nie obowiązywały.
Powinnaś zgłosić sprzedawcy roszczenia z tytułu rękojmi - kc art.556 i następne. Możesz to zrobić nadal, wysyłając odpowiednie pismo.
Wygląda jednak na to, że zostało to potraktowane jako zgłoszenie z tytułu gwarancji.
Zgłosiłam przez ich serwis gwarancyjny
 
Nie mam doświadczenia w tego typu pismach. Przejrzałam kodeks i wydaje mi się że mogę się powołać na art.560 A gdybym wysłała coś takiego:
Oświadczenie o obniżeniu ceny

W dniu 2.01.2015 r. nabyłam smartfon Microsoft Lumie 535 Dual Sim
W okresie 7.01.2015 stwierdziłem/am niezgodność towaru z umową polegającą na tym, że Kiedy zaczęłam używać telefonu po jego dostarczeniu zauważyłam, że w szczególności na szarych ale też i na niebieskich i zielonych tłach widać na środku ekranu pionowy szeroki na kilka pikseli jaśniejszy pasek przez całą długość wyświetlacza. Wysłałam Państwu odpowiednie pismo, później kurier odebrał telefon i dostarczył do Państwa. Żądałam nieodpłatnej naprawy, zwrotu gotówki lub obniżenia ceny. Moje zgłoszenie niezgodności towaru z umową zostało rozpatrzone i wysłaliście Państwo telefon do serwisu. Jako, że naprawa się przeciąga, serwisant tłumaczy ją oczekiwaniem na części uważam to za dużą niedogodność. Zakupiłam telefon prawie dwa miesiące temu, prawie od razu został on odesłany do Państwa i nie mogę go używać, bo go wciąż nie ma i nie wiadomo jak długo będę na niego czekać biorąc pod uwagę to, że termin końca naprawy wciąż zostaje przesuwany.
W związku z tym, że
 sprzedawca nie wymienił rzeczy na wolną od wad lub rzeczy nie naprawił w odpowiednim czasie – uważam, że prawie dwa miesiące to za dużo.
 wymiana lub naprawa narażałaby kupującego na znaczne niedogodności

Żądam obniżenia ceny o 25 % zakupionego przeze mnie produktu i zwrotu gotówki powołując się na Art.560 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z 2014 poz. 121)

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Z poważaniem
 
Powrót
Góra