N
Norbert_pb
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 2
Witam. Jestem studentem, mam 24 lata (skończę je w czerwcu br.). Studiuję na studiach stacjonarnych dwustopniowych. Studia I-go stopnia rozpocząłem w październiku 2006r. i zakończyłem w lutym 2010. Obecnie kontynuuje studia II-go stopnia. Rentę rodzinną miałem przyznaną do stycznia 2010r. (nie pamiętam daty ukończenia studiów jaką wystawił dziekanat w chwili, gdy brałem zaświadczenie, ale prawdopodobnie luty 2010). Za miesiąc luty nie została mi przyznana renta. W tej sytuacji wziąłem kolejne zaświadczenie z dziekanatu informujące, że jestem nadal studentem i moje studia kończą się w lutym, a nie w styczniu. Zaświadczenie to jednak zostało dostarczone na początku marca, bo ZUS nie przysłał żadnego pisma informującego o tym, że czas na jaki była mi przyznana renta dobiega końca, a jednocześnie pozbawiła mnie ubezpieczenia, które mi przysługuje. Gdy owe zaświadczenie zostało dostarczone kobieta przyjmująca je powiedziała, że oni nie mają w zwyczaju wydawać zaległych należności z tytułu renty i 'powinienem sam pilnować terminów'.
Moje pytania zatem brzmią. Czy ZUS nie powinien pisemnie, telefonicznie poinformować o kończącym się terminie ubezpieczenia? Czy ZUS ma prawo odmówić wypłacenia zaległej należności mimo, że zgodnie z prawem przysługuje mi ono, ponieważ nie skończyłem 25 lat, a także nadal byłem pełnoprawnym studentem?
Gdy zacząłem studia II-go stopnia przesłałem do ZUSu kolejne zaświadczenie, że studiuję z dokładnie określonym czasem studiowania (marzec 2010 - czerwiec 2011). ZUS przyznał mi jednak świadczenia do września 2010. I z tym wiąże się moje ostatnie pytanie. Czy ZUS ma prawo przyznać świadczenie na taki okres, mimo że wcześniej nie wymagał ode mnie co pół roku zaświadczeń, a przyznał je od października 2006 do stycznia 2010?