przedłużenie studiów a różnice programowe

• Autor wątku Autor wątku JoleneM
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

JoleneM

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
8
Szanowni Państwo!

Zwracam się z ogromną prośbą o radę w sprawie moich studiów. Kwestia ta już tak mnie dołuje, że zapewne nie myślę racjonalnie. Poniżej opisuję swoją sytuację.

Studiuję na UW (wydział UKKNJA). W roku 2013 zdałam wszystkie przedmioty realizowane na moim wydziale. Do zaliczenia pozostał mi egzamin językowy (certyfikacyjny) na poziomie B2 oraz lektoraty i rozliczenie praktyk. Niestety, życie tak mi się potoczyło, że z przyczyn zobowiązań zawodowych oraz problemów osobistych (choroba i śmierć bliskiej osoby), nie będę w stanie zdać tego certyfikatu. Jeśli chodzi o lektoraty i praktyki, to będą one przeze mnie zaliczone (wytłumaczyłam swoją sytuację prowadzącym i zezwolą mi oni na podejście do zaliczeń poprawkowych). Problemem pozostaje egzamin certyfikacyjny, bez którego nie zostanę dopuszczona do obrony (pracę dyplomową mam już od dawna napisaną, została ona zaakceptowana przez promotorkę).

Rozmowy z moim sekretariatem wyglądały w ten sposób, iż dostałam informację, cytuję: "ma pani zdać, bo wprowadzamy zmiany programowe, więc musi się Pani obronić do końca tego roku akademickiego". Wszelkie próby podjęcia dialogu z sekretariatem przynoszą taki skutek, iż zostaję zbyta i otrzymuję poradę "proszę zdać".

W tamtym roku przedłużałam studia i na moje podanie otrzymałam odpowiedź od sekretariatu: "OSTATECZNIE I PO RAZ OSTATNI zezwalam na powtarzanie roku". Miałam już wtedy wszystkie przedmioty poza językiem obcym i rozliczeniem praktyk zaliczone.