przejęcie mieszkania komunalnego

• Autor wątku Autor wątku kaza
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kaza

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Od 5 lat jestem zameldowany w mieszkaniu komunalnym babci, którą się opiekuję.Czy po śmierci babci przejmę jej mieszkanie, czy muszę wykupić ?

przejmiesz mieszkanie, bedziesz musial wtedy podpisac umowe najmu z urzedem miasta, jezeli wykupisz to wtedy bedziesz mogl sprzedac je na wolnym rynku

Nie jestem prawnikiem,ale słyszałam że UM może nie podpisać umowy najmu z wnukiem ponieważ uprawnieni są do tego tylko dzieci.Ja wykupiłabym to mieszkanie dla pewności.

Ale skoro jestes zameldowany, to miasto nie moze ciebie ot tak wyrzucic, bez zapewnienia innego komunalnego mieszkania, moze jedynie stwierdzic ze masz za duze mieszkanie i da ci mniejsze, zasada 15 metyrtow + 5 na glowe. Ja tez nie jestem prawnikiem, ale mam babcie ;). Lepiej wykupic, tez tak sadze, jak masz na to wolne srodki.

Podsumuję poprzednie posty bo jest w nich dużo nieprawidlowości
1. Po śmierci babci nie przejmiesz mieszkania Gmina nie podpisze umowy najmu z wnukiem po byłym najemcy.
2. Wykupić mieszkanie może tylko gł. najemca czyli babcia
3. Mieszkanie wykupione z bonifikatą można sprzedać na wolnym rynku po 5- latach.

zgadzam się wykupić może tylko babcia ,ale babcia może spisać testament lub darowiznę(nie wiem jak w tej kwestii jeśli chodzi o ulgi dotyczące wykupu mieszkania)

Oczywiscie babcia może spisać testament lub darować ale po wykupie.
Wysokośc ulgi zależna jest od okresu zamieszkiwania ,każda gmina określa to w uchwale w sprawie warunków wykupu. Ulgi moga sięgać do 90% wartości lokalu ,czyli można kupić nawet za 10 % wartosci.

Dla ścisłości. Gminy nie muszą podpisywać umów najmu z wnukami najemcy. Ale... kilka (dziesiąt?) gmin zarządziło, że osoby bliskie ostatniemu najemcy (w znaczeniu szerszym niż KC przewiduje) mają prawo do wejścia w prawo najmu.