Przekazanie praw autorskich

• Autor wątku Autor wątku janette
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

janette

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam.

Jestem początkującą pisarką, zamierzam podpisać umowę z wydawcą, który zoobowiązuje się wydać utwór i rozpowszechnić za symboliczną [dosłownie kwotę]...
Musze podpisać mowe o przekazanie mu praw autorskich .
Mam pytanie:

czy z tego tytułu będą do niego należeć wszystkie zyski z wykorzystania, publikacji itp. moich utworów ?

Jeżeli tak, to czy mogę zastrzec sobie jakiś procent zysków ?

no ale nie rozumiem... skoro chce Pani robić to odpłatnie to dlaczego przekazywać za tą "symboliczną złotówkę"

Zamiast (a nie obok) tego można określić udział procentowy Pani w sprzedanego ezemplarza utworu (służa nawet wtedy Pani środki ochrony specjalne - zobacz art. 47 i 48 ustawy autorskiej (link na dole).

Więc, jeśli zastrzegę, aby w umowie pojawiły się tez te dwa artykuły:

Art. 47.
Twórca może odstąpić od umowy, jeżeli wystawienie utworu następuje w rażąco nieodpowiedniej formie albo ze zmianami, którym twórca mógłby się słusznie sprzeciwić.

Art. 48.
Zezwolenie twórcy na przeniesienie jego utworu na przyrządy mechaniczne nie uprawnia w braku odmiennej umowy do odpłatnego publicznego wykonywania utworu.

.. To zgadam się na przeniesienie praw autorskich na mojego wydawce jednocześnie zastrzegam sobie wzgląd w podejmowane przez niego operacje dotyczące utworów i zyski, tak?
Nie jestem prawnikiem i być może niektórych kwestii nie rozumiem.
Jednakże zależy mi na tym, aby ta umowa też w jakiś sposób zapoczątkowała Moją karierę jako pisarka . Boję się, ze wydawca może mnie ograniczać.

PS- w umowie jest też coś takiego "zgoda na preniesienie atorskich praw majątkowych" - i tego się obawiam.

Ostatnia edycja:
Co to są za artykuły dziwne? Napewno nie z ustawy podanej przeze mnie