Przerabianie czyjegoś produktu dla swojej firmy

• Autor wątku Autor wątku mlodyczlowiek2
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

mlodyczlowiek2

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Jestem zielony w prawie dlatego pytam
Czy jeżeli ktoś otwiera swoją firmę która polega na przerabianiu danego produktu pod względem kolorystycznym pod upodobania klienta jest legalne ?
Mam na myśli firmę która sprzedaje np kontrolery do konsol ( playstation / xbox ) ale maluje je na swój własny sposób. Jest to legalne kupowanie np takich kontrolerów i sprzedawanie ich ale po przeróbkach ? Czy trzeba mieć umowę z daną firmą żeby móc sprzedawać ich produkt ale zmieniać jego wygląd .Tak jakby sprzedawane było tylko pomalowanie tego kontrolera a sam kontroler był tylko dodatkiem do zakupu

Nie musisz mieć zgody, działa zasada wyczerpania prawa.

W takim wypadku musi być to jakoś dodatkowo opisane, że cena za daną rzecz jest wyższa, ze względu na usługę przemalowania, której się dokonało, czy nie musi być żadnej adnotacji na ten temat?

Ale czekaj bo bywa różnie. Na przykład iphona byś kupił legalnie i go przerobił i sprzedawał jako iphone XTy - to już byś łamał prawo. Z tymi przeróbkami to dość pstrokato. Bo kiedy jest orginalne a kiedy traci oryginalność producencką - zależy co producent chroni w produkcie - często jeden produkt ma nawet i po 100 patentów.

tomeh napisał:
Ale czekaj bo bywa różnie. Na przykład iphona byś kupił legalnie i go przerobił i sprzedawał jako iphone XTy - to już byś łamał prawo. ...
Nie, swoje auto również możesz przerobić, pomalować i sprzedawać jako Swoje Super Auto - zasada wyczerpania prawa.

Przemalować można, ale czy na tak przemalowanym można nanieść zastrzeżony znak, np. logo (załóżmy, że stare logo zostało zamalowane i teraz ktoś chce je odtworzyć)?