Przymusowa zmiana stanowiska

• Autor wątku Autor wątku nastawniczy
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

nastawniczy

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Zwracam się do Was z prośbą o opinię w dość nietypowej sprawie dotyczącej zmiany warunków pracy.

Pracuję od ponad 10 lat w dużej spółce (branża kolejowa) na stanowisku nastawniczego. Mam umowę o pracę na czas nieokreślony. Obecnie kończę studia informatyczne i w perspektywie ok. roku - 2 lat planuję całkowite przebranżowienie, o czym pracodawca wie.

Mój przełożony wywiera na mnie silną presję, abym awansował na stanowisko dyżurnego ruchu.
Nie jestem zainteresowany tym awansem. Wolę zostać na obecnym stanowisku do czasu ukończenia studiów i zmiany branży. Uważam, że inwestowanie we mnie drogiego szkolenia jest nieuzasadnione, skoro i tak planuję odejść.

Moje pytania do ekspertów:

1. Czy pracodawca może mnie zmusić do awansu i udziału w kursie w drodze polecenia służbowego? Czy zmiana rodzaju pracy z nastawniczego na dyżurnego nie wymaga przypadkiem porozumienia stron lub wypowiedzenia zmieniającego?

2. Czy odmowa przyjęcia awansu może być podstawą do wypowiedzenia umowy o pracę?

nastawniczy napisał:
1. Czy pracodawca może mnie zmusić do awansu i udziału w kursie w drodze polecenia służbowego?
Do awansu zmusić cie nie może
do podnoszenia kwalifikacji (kursu) już tak , może cie na niego skierować , ty masz prawo odmówić zawarcia umowy o podnoszenie kwalifikacji która by cie zobowiązywała do odpracowania szkolenia przez okres 3 lat
żeby zastosować wypowiedzenie zmieniające to musiałbyś już spełniać wymagania - mieć pewnie odpowiednie szkolenia , kursy jednym słowem odpowiednie kwalifikacje
nastawniczy napisał:
Czy odmowa przyjęcia awansu może być podstawą do wypowiedzenia umowy o pracę?
Nie , może nią być natomiast odmowa podjęcia szkolenia , ale tak jak wyżej masz prawo odmówić zawarcia umowy szkoleniowej
KP Art. 103.5. Pracownik podnoszący kwalifikacje zawodowe: