Pytania o płatny parking + bonusik

• Autor wątku Autor wątku Alford
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

Alford

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Piszę w Hydepark'u bo mam kilka pytań i nie potrafię wszystkich zakwalifikować do odpowiednich działów więc wrzucę tutaj w jednym poście.
1. W moim mieście (Rybnik) przy uczelniach jest parking na którym zawsze sobie spokojnie stawałem. Ostatnio jednak ktoś wymyślił żeby był to parking płatny (20zł za dzień). Niby mniej aut, ale ja studiuję zaocznie, a parking jest płatny także w weekend (nawet w niedzielę). Trochę wkurza mnie że płacę 1700zł za semestr i jeszcze muszę dopłacać żeby parkować. Moje pytanie brzmi, czy jest to legalne, ażeby parking taki był płatny w sobotę i niedzielę (nie wiem czyja to własność, ale chyba państwa, skoro to uczelniany campus)??
2.W przypadku gdyby coś takiego jak powyższa sytuacja było nielegalne, to gdzie to zgłosić?
3. Z czystej ciekawości: Jakie są warunki założenia partii politycznej? Jakieś minimum członków? Jakieś progi wiekowe?

Wszystko zależy czy jest to parking prywatny (np. własność uczelni) czy tez sa to drogi publiczne. Jeśli prywatny- można pobierać opłaty, jeśli drogi publiczne- w niedziele i święta nie pobiera się opłat zgodnie z Ustawą o drogach publicznych. Przynajmniej na razie. Do kogo należy droga (parking) można sprawdzić w gminie.
Co do partii się nie wypowiadam.

"W połowie lutego władze Rybnika, do których należy parking przy Kampusie zdecydowały, że będzie on płatny." Cytat ze strony miasta. Czyli mam rozumieć że jest to obecnie płatne nielegalnie? To teraz komu mogę to zgłosić? Wydaje mi się że jeżeli zgłoszę to władzom miasta, to mnie oleją, bo musieliby się przyznać do błędu, a znowuż jakieś ministerstwo to za wysoki szczebel, żeby raczyli spojrzeć na sprawę. Może najprościej zgłosić to jakimś ogólnopolskim mediom żeby ich przycisły, szczególnie że ostatnio temat jest na fali.

Alford napisał:
Czyli mam rozumieć że jest to obecnie płatne nielegalnie?