Pytanie odnośnie stażu - pilne

• Autor wątku Autor wątku marianpl
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

marianpl

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
6
Witam, sytuacja przedstawia się następująco:
Jestem zarejestrowany w PUP jako osoba bezrobotna, dostałem od nich propozycję pracy, lecz jak się okazało nie mam do do niej (doświadczenia zawodowego). Skontaktowałem się osobiście z zakładem pracy i zaproponował mi staż na 5 miesięcy, ale na innym stanowisku. Moje pytania są następujące:
Jakie może być wynagrodzenie za staż (nie mam 5 lat pracy), czy mogę zmniejszyć okres stażu i czy osoba która mnie przyjęła na staż ma obowiązek bo zakończeniu stażu mnie zatrudnić ? Chodzi mi o to, że po tym okresie stażu mogę zakończyć z nim współprace. Dziękuje za odpowiedz/i, pozdrawiam......

Stypendium za staż wynosi 997,40zł brutto.
Na pozostałe pytania nie można w tej chwili odpowiedzieć, ponieważ te kwestie reguluje umowa pomiędzy Urzędem Pracy a organizatorem stażu.

No więc, sytuacja przedstawia się następująco:
Byłem dzisiaj w PUP i powiedziano mi, że stypendium wynosi 900 coś do ręki. Okres stażu 5 miesięcy i po stażu obowiązek zatrudnienia przez 2-3 miesiące na umowę o pracę. Możliwość nie zawarcia umowy z pracodawcą bez zwrotu kosztów, ale zostanę pozbawiony statusu osoby bezrobotnej na 120dni. Moje pytanie jest następujące co się stanie jeśli nie złoże wniosku o staż ani nic nie podpiszę do wyznaczonego terminu ?

Wniosek o staż składa organizator stażu, czyli pracodawca.
We wniosku może wskazać osobę, którą chciałby przyjąć.
Jeżeli wniosek został poprawnie złożony to bezrobotny otrzymuje skierowanie, z którym udaje się do siedziby pracodawcy.

A jeśli odmówię skierowania, jakie były by konsekwencje ?

Jeżeli odmowa zostałaby uznana za nieuzasadnioną odmowę to w przypadku pierwszej odmowy jest to wyrejestrowanie z PUP na 120 dni.