PZU - Windykacja

• Autor wątku Autor wątku kriss44
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kriss44

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
11
Witam.
Nie wiem co mam robić, sprzedałem samochód nabywca miał uiścić drugą ratę ubezpieczenia. Ja jestem uczniem Technikum mieszkam w rodzinie zastępczej i nie stać mnie było zapłacić raty ubezpieczenia, dlatego sprzedałem samochód, drugą rate miałem opłacić 10.04, samochód sprzedałem 18.04. Dostałem list windykacyjny w sprawie opłacenia ubezpieczenia mimo że samochód został już dawno sprzedany, gdy dostawałem listy z PZU o przypomnieniu zapłaty poszedłem z nim do ubezpieczyciela i powiedział mi żebym się nie przejmował bo te listy przychodzą i trzeba je anulować z komputera PZU.
Muszę zapłacić to ubezpieczenie czy pisać list do PZU, pisałem już e-maila dostałem potwierdzenie ale żadnej wiadomości zwrotnej.
Proszę o pomoc ponieważ nie stać mnie na spłatę tej raty.
Pozdrawiam.

Termin płatności był 10.04 a zatem ty miałeś zapłacić. Dalsze sprawy ubezpieczenia uzgadniasz z kupującym - czy on kontynuuje (i ci np. refunduje), czy rozwiązuje umowę. Sprzedaż pojazdu należało też od razu zgłosić w PZU.

Zbywca pojazdu po spisaniu umowy kupna-sprzedaży ma obowiązek przekazać nabywcy aktualne ubezpieczenie OC pojazdu (dokumenty potwierdzające zawarcie umowę) oraz w ciągu 30 dni poinformować ubezpieczyciela o zmianie właściciela pojazdu. Dopełnienie tego obowiązku leży w interesie sprzedającego, ponieważ jeśli nabywca nie zgłosi do towarzystwa faktu kupna auta, dla ubezpieczyciela właścicielem pojazdu nadal będzie zbywca.

Sprzedający może starać się o zwrot niewykorzystanej składki ubezpieczenia komunikacyjnego tylko i wyłącznie w przypadku wypowiedzenia przez nabywcę umowy OC w ciągu 30 dni od dnia zakupu pojazdu.