RE: Prawo cytatu

• Autor wątku Autor wątku hal9k
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
H

hal9k

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2

Witam, jestem totalnym laikiem w kwestii praw autorskich :( wobec czego kilka pytań! Gwoli wyjaśnienia, chcę otworzyć własny blog/serwis info o architekturze (ze względu na zainteresowania). Z początku będzie to na 100% niekomercyjne przedsięwzięcie, ale nie wykluczam zmiany profilu w przyszłości. Teraz moje pytanie czy jestem w stanie legalnie wykorzystywać znalezione w sieci zdjęcia budynków, ich renderingi, rzuty itp? Czy wykorzystując prawo cytatu mogę legalnie tego typu treści ukazywać na mojej stronie? Czy np jeśli gazeta wyborcza w serwisie internetowym opublikowała obszerny artykuł o, powiedzmy 'szkieletorze z krakowa' umieszczając przy tym 20 zdjęć, czy mogę je nie odpłatnie i legalnie wykorzystać, chociażby we fragmencie????
Z góry dziękuję za odpowiedż, pozdraiwam M.

Witaj, komercyjność bądź nie - nie ma tu zasadniczo znaczenia w odniesieniu do wykorzystywania czyichś utworów.
Teraz moje pytanie czy jestem w stanie legalnie wykorzystywać znalezione w sieci zdjęcia budynków, ich renderingi, rzuty itp?
Jeśli materiały te mają charakter utworów, to w ogólności trzeba mieć zezwolenie autora - posiadacza praw autorskich. Jaśli przeczytałeś temat przyklejony http://forumprawne.org/prawo-autorskie/31544-prawo-cytatu.html to sam, wiedząc jak dokładnie mają wyglądać Twoje artykuły musisz odpowiedzieć, czy możesz stosować prawo do cytatu. Pamiętaj o fundamentalnej zasadzie ogólnej - elementy cytowane powinny być tylko UZUPEŁNIENIEM twojego utworu - to Twoja treść ma być dominująca. My tu za Ciebie nie zadecydujemy.

rozumiem, ale mi chodzi o fotki tylko i wylacznie, artykuly bede pisal sam, problem w tym, ze czasem nie mam jak jechac na drugi koniec polski i zorbic zdjecie... zeby skomentowac pozniej na stronie, czy pozwolic uzytkownikom komentowac ... i wtedy chcialbym wykorzystac czyjes zdjecia, ale legalnie ...