A
ameeliaa
Nowy użytkownik
- Dołączył
- 01.2013
- Odpowiedzi
- 1
Witam . Miesiąc temu reklamowałam w sklepie heavy duty buty marki EMU . Moja reklamacja została uznana za niezasadną .
Chciałam się dowiedzieć czy można pisać odwołanie 2 raz ? I czy mój problem ,który opiszę jest winą producenta.
Problem :
Buty zostały zakupione w listopadzie 2011 roku , jest to marka EMU. W grudniu tego roku zauważyłam ,że buty zaczęły się pruć a w efekcie doprowadziło to do dziur. Konkretnie to futro co jest w środku tego obuwia się popruło na szwach a efektem są dodatkowe dziury. Zareklamowałam również zapadnięcie się piętki w bucie ale to było mniej istotnym problemem niż dziury w środku. Również po zapadnięciu piętki buty zaczęły przemakać a przez to futro w środku zerwało się w jednym miejscu ( wcześniej to futro się pruło ). Wada jest w obu butach.
Po pierwszej reklamacji od sklepu dostałam opowiedzieć :
Witamy,
Uprzejmie informujemy, iż jest już decyzja w sprawie Państwa zgłoszenia reklamacyjnego numer OP12/36/12/2012.
Decyzja sprzedawcy: reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: W przedmiotowym obuwiu na podstawie wykonanego badania metodą organoleptyczną stwierdzam deformację zakładki oraz przetarcie materiału w części piętowej. Powstałe uszkodzenie jest spowodowane wielokrotnym, punktowym naciskiem ciężarem ciała na część piętową, podczas zakładania obuwia. Punktowy nacisk spowodował zbyt duże naprężenia i miał bezpośredni wpływ na powstałe uszkodzenie. Uważam, że powstała usterka nie jest wynikiem wady materiałowej i wystąpiła z winy użytkownika w wyniku uszkodzenia mechanicznego. Uważam również, że zgłoszone przez klienta uszkodzenia mają najprawdopodobniej związek z niewłaściwym dopasowaniem obuwia do długości stopy użytkownika. Stopień uszkodzenia wnętrza świadczy o tym, że użytkownik po zauważeniu usterek nadal użytkował obuwie, nie traktując uszkodzeń jako wady i świadomie doprowadził do ich pogłębienia. W zawiązku z tym uważam, że klient nie może oczekiwać, że reklamując zużyty towar w efekcie otrzyma nowy egzemplarz. Mając powyższe na względzie jestem na stanowisku, że obuwie w chwili sprzedaży było wolne od niezgodności, za które odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
Biorąc pod uwagę okres użytkowania obuwia zgodnie z art. 4.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego „ Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania”. W związku z powyższym należy domniemywać, iż wada nie istniała w momencie wydania towaru.
Brak podstaw do uznania reklamacji, wymiany obuwia na nową parę lub zwrotu gotówki. Reklamację uważam za niezasadną.
Proszę o kontakt z n/w sklepem (telefonicznie lub email) w celu sprawdzenia czy Państwa decyzja jest już dostępna do odbioru w sklepie.
Z poważaniem
Draszba S.A.
SKLEP OBUWNICZY nr OP12 - HD heavy duty
Odwołałam się do reklamacji na co znów odpowiedź dostałam :
Witamy,
Uprzejmie informujemy, iż jest już decyzja w sprawie Państwa zgłoszenia reklamacyjnego numer OP12/57/12/2012.
Decyzja sprzedawcy: reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: Podtrzymuje wcześniejszą decyzję o niezasadności tej reklamacji. Obuwie jest zużyte eksploatacyjnie.
Proszę o kontakt z n/w sklepem (telefonicznie lub email) w celu sprawdzenia czy Państwa decyzja jest już dostępna do odbioru w sklepie.
Z poważaniem
Draszba S.A.
SKLEP OBUWNICZY nr OP12 - HD heavy duty
Moje pytanie czy mogę się jeszcze raz odwołać ? I czy ma to jakiś sens ? I jak mogę przedstawić sytuacje ,aby sprawa była wygrana ?
Chciałam się dowiedzieć czy można pisać odwołanie 2 raz ? I czy mój problem ,który opiszę jest winą producenta.
Problem :
Buty zostały zakupione w listopadzie 2011 roku , jest to marka EMU. W grudniu tego roku zauważyłam ,że buty zaczęły się pruć a w efekcie doprowadziło to do dziur. Konkretnie to futro co jest w środku tego obuwia się popruło na szwach a efektem są dodatkowe dziury. Zareklamowałam również zapadnięcie się piętki w bucie ale to było mniej istotnym problemem niż dziury w środku. Również po zapadnięciu piętki buty zaczęły przemakać a przez to futro w środku zerwało się w jednym miejscu ( wcześniej to futro się pruło ). Wada jest w obu butach.
Po pierwszej reklamacji od sklepu dostałam opowiedzieć :
Witamy,
Uprzejmie informujemy, iż jest już decyzja w sprawie Państwa zgłoszenia reklamacyjnego numer OP12/36/12/2012.
Decyzja sprzedawcy: reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: W przedmiotowym obuwiu na podstawie wykonanego badania metodą organoleptyczną stwierdzam deformację zakładki oraz przetarcie materiału w części piętowej. Powstałe uszkodzenie jest spowodowane wielokrotnym, punktowym naciskiem ciężarem ciała na część piętową, podczas zakładania obuwia. Punktowy nacisk spowodował zbyt duże naprężenia i miał bezpośredni wpływ na powstałe uszkodzenie. Uważam, że powstała usterka nie jest wynikiem wady materiałowej i wystąpiła z winy użytkownika w wyniku uszkodzenia mechanicznego. Uważam również, że zgłoszone przez klienta uszkodzenia mają najprawdopodobniej związek z niewłaściwym dopasowaniem obuwia do długości stopy użytkownika. Stopień uszkodzenia wnętrza świadczy o tym, że użytkownik po zauważeniu usterek nadal użytkował obuwie, nie traktując uszkodzeń jako wady i świadomie doprowadził do ich pogłębienia. W zawiązku z tym uważam, że klient nie może oczekiwać, że reklamując zużyty towar w efekcie otrzyma nowy egzemplarz. Mając powyższe na względzie jestem na stanowisku, że obuwie w chwili sprzedaży było wolne od niezgodności, za które odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
Biorąc pod uwagę okres użytkowania obuwia zgodnie z art. 4.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego „ Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania”. W związku z powyższym należy domniemywać, iż wada nie istniała w momencie wydania towaru.
Brak podstaw do uznania reklamacji, wymiany obuwia na nową parę lub zwrotu gotówki. Reklamację uważam za niezasadną.
Proszę o kontakt z n/w sklepem (telefonicznie lub email) w celu sprawdzenia czy Państwa decyzja jest już dostępna do odbioru w sklepie.
Z poważaniem
Draszba S.A.
SKLEP OBUWNICZY nr OP12 - HD heavy duty
Odwołałam się do reklamacji na co znów odpowiedź dostałam :
Witamy,
Uprzejmie informujemy, iż jest już decyzja w sprawie Państwa zgłoszenia reklamacyjnego numer OP12/57/12/2012.
Decyzja sprzedawcy: reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: Podtrzymuje wcześniejszą decyzję o niezasadności tej reklamacji. Obuwie jest zużyte eksploatacyjnie.
Proszę o kontakt z n/w sklepem (telefonicznie lub email) w celu sprawdzenia czy Państwa decyzja jest już dostępna do odbioru w sklepie.
Z poważaniem
Draszba S.A.
SKLEP OBUWNICZY nr OP12 - HD heavy duty
Moje pytanie czy mogę się jeszcze raz odwołać ? I czy ma to jakiś sens ? I jak mogę przedstawić sytuacje ,aby sprawa była wygrana ?