reklamacja zakupu przez internet

  • Autor wątku Autor wątku Kamil696
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Kamil696

Użytkownik
Dołączył
12.2006
Odpowiedzi
65
Witam.

Mam taki problem. Zamowilem w sklepie internetowym 9 sztuk drzwi. Przed zlozeniem zamowienia podalem jakie posiadam otwory w murze i poprosilem o sprawdzenie czy poprawnie dobralem drzwi. Otrzymalem odpowiedz ze sklep uwaza iz poprawnie.
Zlozylem zamowienie, po 6 tygodniach otrzymalem drzwi wykonane przez producenta.
Okazalo sie jednak ze drzwi nie pasuja do moich otworow w murze czyli ze jednak zle je dobralem.
Sklep odmawia mi prawa zwrotu gdyz drzwi byly wykonywane na zamowienie i to ja zle je dobralem.
Doradzcie mi co robic.
 
A jakie wymiary podał Pan producentowi?
 
Zamawialem w sklepie internetowym. Wybralem wymiary ze standardowych opcji i sklep zrealizowal zamowienie takie jak zlozylem ale okazalo sie ze drzwi nie pasuja do otworow w murze.
 
No dobrze, to na jakiej podstawie stwierdzili, że wybrał Pan prawidłowe wymiary z ich oferty?
 
W mailu podalem wymiary otworow i otrzymalem odpowiedz iz "sklep uwaza iz prawidlowo wybralem drzwi" no a okazalo sie ze jednak nie prawidlowo.
 
Jeśli podał Pan sprzedawcy wymiary ościeży (Wys. i Szer. otworów w ścianie) to powinni na tej podstawie dobrać odpowiednie. Proszę mi podać wymiary ościeży i zewnętrzne ościeżnic.
 
To bylo inaczej... ja podalem wymiary otworow w scianie i sam wybralem konkretne modele drzwi i futryn. No i otrzymalem odpowiedz ze jest ok... a okazalo sie ze nie jest :/
 
Czy uwaza Pan ze mam prawo domagac sie oddania tych drzwi ???
 
Jeszcze nie wiem, próbuje ustalić, a Pan trochę zmienia wersję z #1. A zatem, "jest ok..." oznaczało potwierdzenie prawidłowości Pana wyboru, czy sprzedawca jednoznacznie wypowiedział się na temat parametrów wyboru?
 
Sklep napisal cytuje "uwazamy ze drzwi zostaly dobrane prawidlowo".
Sklep zaproponowal polubowne rozwiazanie w postaci rabatu abym mogl najac ekipie i nieco powiekszyc otwory w murze ale mnie to nie satysfakcjonuje i chce je zwrocic.
 
Kamil696 napisał:
Sklep napisal cytuje "uwazamy ze drzwi zostaly dobrane prawidlowo"

Ale na jakiej podstawie, jakie dane Pan im przekazał? chodzi mi o wymiary, o które prosiłem w #6
 
Mażna wspomnieć, że jeżeli drzwi nie były nabyte w zakresie działalności gospodarczej oraz nie w siedzibie przedsiębiorstwa to można je zwrócić bez żadnego kłopotu w ciągu 10 dni od dostarczenia.
 
Dzięki @ossc za trzeźwą uwagę :) - od początku założyłem, że jest po terminie (zmęczenie)

A zatem pytanie: proszę podać datę odbioru drzwi + pytanie w #11
 
cedwah napisał:
Dzięki @ossc za trzeźwą uwagę :) - od początku założyłem, że jest po terminie (zmęczenie)

A zatem pytanie: proszę podać datę odbioru drzwi + pytanie w #11

Sklep sie tlumaczy ze nie moge zwrocic drzwi gdyz byly wykonane na indywidualne zamowienie pod klienta no i fakt faktem otrzymalem taka informacje w trakcie skladania zamowienia.

Co do wymiarow drzwi no to otwor w murze mam 101 cm (szerokosc) i wybralem drzwi 100 no i okazalo sie ze razem z oscieznica za malo jest miejsca aby je zamocowac. To tylko przyklad bo tych drzwi bylo 8 sztuk.
 
Ciężko mi się z Panem porozumieć, nie odpowiada Pan na pytania. Rozumiem, że wybrał Pan wymiary z oferty, jeśli tak, to nie były "na wymiar".
Prosze odpowiedzieć na pytania z #14 i #11, bo inaczej i pan i My tracimy czas.
 
Dobrze, wiec sprecyzuje.
Wymiary otworu podalem takie:

Kierunek Szerokosc Wysokosci Grubosc
L 101 206 15,5

i wybralem z oferty drzwi 100.

Drzwi byly wykonywane przez producenta. Zostalem o tym poinformowany jak i o tym iz w takiej sytuacji nie przysluguje mi prawo zwrotu.
Chodzi o to ze jest cala masa kolorow, wymiarow, stron i innych parametrow i klient je sobie wybiera a producent mu takie drzwi robi.

Drzwi otrzymalem w poniedzialek.
 
Ostatnia edycja:
Trochę ciasno, ale to wina ościeża - jest za wąskie, ale Fachowiec (nie fachowiec) powinien sobie z tym poradzić. W tej sytuacji trudno będzie odstąpić od umowy w 10-dniowym terminie - sprzedawca twardo będzie stał na stanowisku, że drzwi wykonał na zamówienie. Sądzę jednak, że jego stanowisko jest niesłuszne i jeśli całość jego usług jest oparta na takim schemacie "indywidualnych zamówień", to obchodzi w ten sposób prawo i wyłącza ustawowe prawo do namysłu. Tak, czy inaczej proszę wykonać prawo do namysłu i odstąpić od umowy.
 
No mowiac uczciwie sklep ma cala mase produktow dostepnych od reki... jak i produkty zamawiane u producenta (np drzwi).

Ale czy fakt iz zostalem wprowadzony w blad przez sprzedawce nie ma tu znaczenia ?
 
No właśnie i trudno w takiej sytuacji określić, czy towar jest, czy nie na indywidualne zamówienie. To co Pan pisze wskazuje na to pierwsze. Co do informacji od sprzedawcy, to zdecydowanie powinien znać zasady montażu drzwi, ale z drugiej strony nie zajmuje się montażem tylko sprzedażą, a w rezultacie to Pan dokonał wyboru - trzeba było sprawdzić ten wymiar - w ościeży powinno być 103.
 
Powrót
Góra