Renta po śmierci emeryta

• Autor wątku Autor wątku Maskaspawacza
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

Maskaspawacza

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
10
Witam!

Mam pewien problem, który znajdzie swoje rozwiązanie na tym forum. Kilka tygodni temu zmarł mój ojciec - emerytowany policjant. Na emeryturze przebywał około 10 lat. Przed przejściem na emeryturę ojciec z matką rozwiedli się i wyrokiem sądu ojciec płacił na mnie alimenty. Oczywiście do międzyczasie odbywały się jeszcze różne sprawy sądowe o wysokośc alimentów ale nie ma to prawdopodobnie teraz znaczenia.

Problem dotyczy renty rodzinnej (czy jak się to świadczenie nie nazywa). Zdaję sobie sprawę, że teraz będę mógł takową pobierać jeżeli jestem studentem i tutaj pojawiają się komplikacje. W lipcu tego roku zrezygnowałem ze studiów (kierunek1) na rzecz innych(kierunek2). Według prawa nie jestem już studentem kierunku1 ale nie wiem czy mam prawo ubiegać się o to świadczenie tj. czy posiadam już status studenta na kierunku2.

Druga kwestia - wysokość tego świadczenia i zasady jakie go dotyczą. Czy ktoś z was, drodzy forumowicze, byłby w stanie przybliżyć mi jakie ciążą na mnie obowiązki aby takowe otrzymać oraz czy jego kwota będzie wyliczana jako jakiś procent z emerytury ojca czy z jego ostatniej pensji (no i również jaki to procent). Dodam, że ojciec po rozwodzie ożenił się ponownie więc możliwośc uzyskania tej renty mam ja oraz jego żona. Nie mieli żadnych dzieci a syn tej kobiety ma już własną rodzinę. Jak wygląda podział procentowy między nami?

Sporo pytań ale liczę, że uzyskam na nie satysfakcjonujące mnie odpowiedzi.

Może kiedyś komuś taka informacja się przyda dlatego odpisuje sam sobie.

Zadzwoniłem do Wydziału Ustalania Świadczeń dla mojego województwa i otrzymałem takie odpowiedzi: