Renta rodzinna młodej matki, a stypendium socjalne

• Autor wątku Autor wątku mlodamama23
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

mlodamama23

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
15
Dzień dobry. Od niemal trzech lat studiuję i pobieram rentę rodzinną w wysokości 863zł. W październiku urodzę dziecko. Ojciec dziecka jest bezrobotny, nie wykazuje żadnych dochodów. I tutaj moje pytanie. Czy mogę ubiegać się o stypendium socjalne? Czy spełniam warunki studenta samodzielnego finansowo? I na stypendium będzie liczył się dochód mój i dziecka? Mama jest zameldowana gdzie indziej niż ja. Jak to wygląda? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Możesz się ubiegać z mamą (dochód Twój, dziecka i mamy, ew. rodzeństwa), nie jesteś samodzielna finansowo skoro nie pracujesz na umowę o pracę/nie prowadzisz działalności.

Czy mogę ubiegać się o stypendium socjalne?
Jeśli wychowujesz dziecko wspólnie z jego ojcem - to tak. Z tym, że poprzez wychowanie rozumie się także łożenie na dziecko. Skoro piszesz, że ojciec jest bezrobotny i nie posiada żadnego źródła dochodów, teoretycznie ktoś mógłby kwestionować fakt wspólnego wychowywania. Natomiast nie koniecznie faktycznie, ktoś musi zwracać na to uwagę.

nie jesteś samodzielna finansowo skoro nie pracujesz na umowę o pracę/nie prowadzisz działalności.
To nie jest warunek.

Kwota progowa samodzielności finansowej wynosi:
do 30 września: 850,20zł,
od 1 października do 31 października: 752,10 zł,
od 1 listopada: 792,35zł.

W każdym z tych wypadków mieścisz się w definicji samodzielności finansowej, więc wlicasz siebie i dziecko do rodziny i to wszystko.

Ostatnia edycja:
Ooo ciekawe, a kiedy to się zmienia, też od października? Przynam że nie wiedziałam. Dotąd trzeba było mieć dochód, i to z tytułu umowy o pracę/działalności.

Musisz mieć stałe źródło dochodu - bez względu na to, z jakiego tytułu jest przyznawane.